Medarbetare Kundservice/Marknad - Vimarhem AB

Vimmerby kommun / Kundservicejobb / Vimmerby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Vimmerby, Hultsfred, Ydre, Kinda, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vimmerby kommun i Vimmerby, Hultsfred, Västervik, Kalmar eller i hela Sverige

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö.Vimarhems affärsidé är att äga, utveckla och förvalta ett tryggt och attraktivt boende i Vimmerby kommun för olika målgrupper och behov. Vimarhem ska i samråd med ägaren Vimmerby kommun arbeta för en god utveckling av kommunens bostadsmarknad.

Vimarhem har 40 anställda och äger samt förvaltar drygt 1 300 lägenheter och ca 85 lokaler. Vimarhem sköter dessutom Vimmerby kommuns fastigheter såsom stadshus, skolor, förskolor och servicehus m.m.

Vimarhem står inför en spännande framtid där digitala hjälpmedel kommer bli allt viktigare för våra medarbetare och hyresgäster.

Ditt nya jobb

De huvudsakliga arbetsuppgifter som medarbetare på Kundservice/Marknad består i att förmedla lediga lägenheter till våra bostadssökande, sköta kundtjänst och ha hand om våra sociala kanaler.

Som medarbetare på Kundservice ingår man i ett team som ansvarar för hela uthyrningsprocessen av lediga bostäder, kravhantering, felanmälan och hyresavisering. Ett mycket varierat arbete med mycket kundkontakt och service i första hand.

Som medarbetare på Marknad ingår man i en grupp som ansvarar för våra sociala medier, informationsuppdateringar på hemsida samt blogg. Man är även med i planeringsarbetet kring marknadsföring över lag och är en ledande roll vid eventplanering och sponsring. Här gäller det att ha koll, hålla ordning och reda samt vara snabb ut med information som kan vara nyttig för befintliga men även potentiella hyresgäster.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

• Ansvar för kontakt med befintliga och potentiella hyresgäster via telefon, mail och annan media samt se till att uthyrningsprocessen fungerar på ett effektivt och rättvist sätt.
• Ansvar för upprättande av kontrakt, mottagning av uppsägningar och felanmälningar samt bokningar av lägenhetsbesiktningar.
• På ett kreativt och självständigt sätt marknadsföra, administrera och uppdatera hemsidan, sociala medier samt personal och hyresgäster med information som är av betydande grad.
• Ansvara över att sammanställa rapporter och statistik över uthyrningen inför avstämningsmöten samt följa upp dessa.
• Vara med och administrera sponsring, platsträffar ute på områden och andra event som kan uppkomma i samband med sponsring/marknadsföring.

Publiceringsdatum
2024-10-07

Kravprofil för detta jobb
Kvalifikationer
• Utbildning minst gymnasienivå
• Behärska Officepaketet, Google Workspace, Instagram & Facebook
• B-körkort

Meriterande

• Kunskaper inom hyresjuridik
• Erfarenhet inom uthyrning och kundtjänst

I rollen krävs en god förmåga till samarbete, ansvarstagande och att ha viljan till att utvecklas. Vi söker dig som jobbar strukturerat och har förmåga att se helheten. Du är en serviceinriktad, flexibel, positiv och social person som gillar att ha många bollar i luften och att driva ditt eget arbete såväl som att jobba i team. Du behöver arbeta proaktivt och initiativtagande samt trivas i en stimulerande och utmanande miljö. Du kommer ha ett tätt samarbete med förvaltare, andra kundservicemedarbetare i bolaget och våra fastighetsskötare. I rollen krävs goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Även goda kunskaper i engelska.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Omgående

Så ansöker du
Sista ansökningsdatum: 2024-10-25

Urval och intervjuer sker löpande.

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem där du bifogar CV och personligt brev.

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

I rekryteringsarbetet samarbetar vi med Vimmerby kommun, därav sker ansökan genom Vimmerby kommuns hemsida.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vimmerby kommun (org.nr 212000-0787), http://www.vimmerby.se

Arbetsplats
Vimmerby Kommun

Kontakt
Kundservice-. och Marknadschef
Lejla Pettersson
lejla.pettersson@vimmerby.se

Jobbnummer
8941910

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vimmerby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vimmerby kommun: