Marknadscontroller / VD-assistent till Kärcher i Göteborg

Experis Finance / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 10 900 anställda i 66 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare. På det svenska dotterbolaget Kärcher AB, med säte i Göteborg, jobbar 75 personer

Publiceringsdatum
2014-02-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som marknadscontroller/VD-assistent erbjuder vi en tjänst med insyn i ledningen av ett företags samtliga funktioner där du direkt assisterar VD och COO i deras arbete. Tempot är högt och arbetsuppgifterna varierande med administrativ inriktning. Egna arbetsuppgifter omfattar analys och framtagning av underlag vid rapportering samt att assistera VD att driva åtgärder i organisationen i Sverige. Du kommer att hantera konfidentiella informationer varför diskretion och integritet är av vikt.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera avtal kring reseleverantörer och personal.
• Förbereder och planerar säljkonferenser och kundevent.
• Diverse arrangemang kring resor och personal.
• Personlig assistent till VD - ex analys, statistik, rapporter, planering, kalender, resor, möten.
• Ledningsgruppens sekreterare, mötessekreterare, presentationer
• Försäljnings- och marknadsrelaterade arbetsuppgifter ex stödja VD i analys av potential i marknadssegment, i produktsegment och i omvärldsbevakning

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom ekonomi eller marknadsföring (meriterande). Erfarenhet från liknande tjänst i en säljorienterad organisation värderas högt. Att du behärskar Microsoft Office med Word, PowerPoint och Excel är krav. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Har du kunskaper i tyska ser vi det som meriterande, likaså erfarenheter av SAP och BW. Du är social, prestigelös och trivs med att serva organisationen.

Du gillar ett högt tempo, är drivande och van att ta initiativ - viktigt för att du ska trivas och komma till din rätt i denna roll. Du har hög integritet och ödmjukhet inför arbetsuppgifter av den ovan angivna karaktären. Att du är serviceinriktad är avgörande för att lyckas i rollen

Kontaktperson för detta jobb
Ansök via länken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Experis och rekryteringskonsult Camilla Rippe 031-617267, camilla.rippe@se.experis.com eller Jessica Petersson 031-617272, jessica.petersson@se.experis.com . Ansök snarast då intervjuer sker löpande, dock senast 16/1 2014. Varmt välkommen med din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Rippe 031-61 72 67

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1768299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: