Marknadsansvarig till Lära och Klara

Ambea Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Solna
2025-02-21


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ambea Sverige AB i Solna, Stockholm, Linköping eller i hela Sverige

Nu söker vi en marknadsansvarig till Lära och Klara på Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här.
Ditt uppdrag
Vi söker dig som kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande till våra affärsområden Lära och Klara. Vi står inför en spännande utveckling där vi vill professionalisera och stärka vår marknadsföring. Är du en driven och analytisk marknadsförare med erfarenhet av B2B och leadsgenerering? Då kan du vara den vi söker!
Som marknadsansvarig ansvarar du för varumärkena Lära och Klara vilket innebär att du med att utveckla och driva Lära och Klaras marknadsföring med fokus på strategi, leadsgenerering, digital närvaro och innehållsproduktion.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Skapa och genomföra marknadsstrategier och aktivitetsplaner som stödjer våra affärsmål.
Stötta respektive affärsområde med deras leadsgenerering genom digitala och traditionella kanaler
Optimera och utveckla kundresor samt arbeta med segmentering och målgruppsanpassning i Hubspot
Planera och projektleda kampanjer, webinarier och event för att stärka varumärkena Lära och Klara.
Producera engagerande innehåll till sociala medier, nyhetsbrev, annonser och webbsidor.
Löpande analysera och optimera marknadsinsatser utifrån data och KPI:er.

Du kommer att arbeta nära affärsområdescheferna för Lära och Klara, säljteam och externa samarbetspartners för att säkerställa att marknadsföringsinsatserna genererar affärsnytta.
Till din hjälp har du flera kollegor som stöttar dig med content produktion och distribution. Organisatoriskt tillhör du marknadsavdelningen och rapporterar till marknadschefen på Ambea.

Din erfarenhet och kunskap
Vi söker dig som är en strategisk och operativ marknadsförare med ett analytiskt mindset och en kreativ ådra.
För att lyckas i rollen tror vi att du har: - 5-10 års erfarenhet av marknadsföring, gärna inom B2B. - Erfarenhet av epostmarknadsföring, CRM och leadsgenerering (Hubspot) - God förståelse för kundresor, konverteringsoptimering och marketing automation. - Erfarenhet av att arbeta med SEO, SEM och sociala medier. - Vana att skriva och producera och publicera innehåll för olika digitala kanaler. - Erfarenhet av kampanjplanering och eventmarknadsföring. - Goda kunskaper i analys och uppföljning av marknadsinsatser.
Det är meriterande om du har:
• Arbetat i mindre, snabbfotade bolag där du haft en bred roll. - Erfarenhet av PR och mediekontakter. - Arbetat som säljare
Vi söker dig som är självständig, initiativrik och lösningsorienterad. Du trivs i en roll där du både får tänka strategiskt men också själv skapa och genomföra marknadsinsatser.

Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Vi erbjuder * Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram. * Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller. * Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.
Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Om oss Från och med Mars 2025 flyttar vi till Origio, Röntgenvägen 3, med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här.
Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling. Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.
Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista dag att ansöka är 2025-03-23 För mer information kontakta: Ruth Länsman, ruth.lansman@ambea.se
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ambea Sverige AB (org.nr 556542-9908)

Arbetsplats
Ambea

Kontakt
Ruth Länsman
ruth.lansman@ambea.se

Jobbnummer
9181257

Prenumerera på jobb från Ambea Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ambea Sverige AB: