Marketing automation-specialist
Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer i Stockholm Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. För att fortsätta dialogen och kommunikationen till våra givare på bästa tänkbara sätt söker vi nu en Marketing automation-specialist till enheten Privat insamling och marknad.
I rollen som Marketing automation-specialist på Cancerfonden kommer du att ansvara för att planera och bygga automatiska kommunikationsflöden - fysiska och digitala. Du kommer att djupdyka i planering och segmentering och ta fram strategiska och taktiska lösningar för att hålla Cancerfonden top of mind. Målet är att stärka relationen till befintliga givare, men även att attrahera nya genom riktad kommunikation. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med målgruppsanalyser, segmentering och innehåll för bland annat nyhetsbrev och e-postkampanjer. Du kommer att ingå i ett CRM-team, och tillsammans med bland annat CRM-CX strateg, CRM-Manager, Givar- & Insiktsstrateg och Marknadscopy ta fram nya arbetssätt och lösningar för att nå ut till respektive målgrupp.
Cancerfonden jobbar i Symplify och i den här rollen behövs teknisk förståelse och erfarenhet för att själv bygga kommunikationsströmmar eller kravställa mot IT. Vi tror att du har jobbat inom CRM/MA i ett par år, är prestigelös och motiveras av att ständigt jobba med förfining och förbättring inom ditt område.
I rollen ingår bland annat att:
• Vara ägare och superuser av MA-verktyget, utbilda i och kravställa/säkerställa integrationer och data kring systemet
• Bygga avancerade flöden i dialog mot givare
• Säkerställa att man följer övergripande kommunikationsstrategier och mål
• Analysera, testa och utveckla automatiska och datadrivna givarresor och dialoger
• Stötta i planering av marknadsaktiviteter och digitaliseringen av dessa
• Ingå i tvärfunktionella team med andra enheter
Ta chansen att bli en del av en härlig arbetsplats med nyfikna och framåtlutade individer som drivs att arbeta med något meningsfullt och göra skillnad i kampen mot cancer. I denna rekrytering samarbetar vi med TRIB och vi ber dig därför kontakta Sofia Wågnert på
sofiaw@trib.se för eventuella frågor kring rollen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning som övergår i tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-06-02ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCancerfonden - Riksfören Mot Cancer
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer,
https://www.cancerfonden.se Arbetsplats Cancerfonden
Jobbnummer 6705854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.