Marketing Automation Specialist
3 / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2018-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Marketing Automation Specialist" (publicerad 2018-12-11) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Marketing Automation Specialist ingår i företagsaffärens gemensamma team för produkt, marknad och lojalitet. Teamets uppdrag består i att affärutveckla, paketera och marknadsföra Tres tjänster mot våra nya och befintliga företagskunder. Enheten består av ett snabbfotat härligt gäng som alla triggas av att utveckla affären och Tres kunderbjudande. För att trivas hos oss behöver du vara en teamspelare som karakteriseras av stort mod, pannben och utmanaranda. I motprestation får du ett stort delegerat ansvar, där du har förmån att forma ditt område där endast din egen kreativitet är den begränsande faktorn.
Om rollen
I rollen som Marketing Automation Specialist har du en unik möjlighet att vara med och påverka Tres position på företagsmarknaden i segmentet 0-50 anställda, där vi primärt är aktiva.
Du blir en del av vårt kampanjteam som ansvarar för våra kundlivscykelaktiviteter. Du arbetar med planering, exekvering samt uppföljning av kampanjer och direktkommunikation till företagskunder. Målet är att optimera kundbearbetningen och därigenom skapa kundvärde och kundlojalitet.
I ditt huvudsakliga ansvarsområde ingår
• Ansvara för att förstå och optimera användandet av kampanjverktygen
• Planering av lojalitetskoncept inkl. målgruppsframtagning i tätt samarbete med CRM-ansvarig
• Exekvera (skapa flöden och urval) och följa upp triggerbaserade och ad-hoc kampanjer
• Säkerställa kunddatakvalitet, hålla tät kontakt med BI/IT för kravställning av ny data
• Projektarbete för att öka förutsättningarna för automatisering och omni-kanalbearbetning
Kompetens och erfarenhet
• Högskoleutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet
• 1-3 års erfarenhet inom CRM, kampanjverktyg och/eller lojalitetsarbete
• Erfarenhet i SAS är starkt meriterande
Tre erbjuder
Tre erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Vårt arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.
Tillträde: Enligt ö.k.
Lön: Fast månadslön
Arbetstid: Heltid
Anställningsform: Vikariat om ca 1 år
Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matylda Lovenvall (Head of Product, Loyalty & Marketing B2B) på
matylda.lovenvall@tre.se.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-09-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Jobbnummer 4356015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.