Manager, Regional Service Desk Agents Emea
Alfa Laval Lund / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alfa Laval Lund i Lund,
Malmö,
Botkyrka eller i
hela Sverige Ett jobb på Alfa Laval har egentligen alla ingredienser du kan önska dig. Vi finns i lite mer än 100 länder. Det innebär världens möjligheter för dig som är intresserad att arbeta internationellt. Vår affärsidé är att hjälpa våra kunder att optimera prestanda i sina processer. Om och om igen.
Det betyder att du får jobba nära verkligheten, träffa många människor och hela tiden vara med om att lösa intressanta problem. Vi arbetar i teknikens framkant. Det är en utmaning för dig som är lagd åt det innovativa hållet. Att uppfinna och förnya är en drivkraft för oss.
Vi har högt i tak. Har du en vilja att förändra och förbättra saker och ting finns det utrymme att påverka. Det är därför vi vill ha dig som nyanställd. Vi ger dig svängrum. Hos oss finns inga utstakade och färdiga karriärvägar. Det är i första hand ditt kunnande och dina ambitioner som styr din utveckling.
Läs mer om företaget och lediga tjänster på
www.alfalaval.com/career.Regional Service Desk EMEA ansvarar för support av Alfa Lavals interna IT kunder och användare i EMEA regionen.
Publiceringsdatum2011-02-11Dina arbetsuppgifterRegional Service Desk EMEA ansvarar för slutanvändare och PC support, primärt i EMEA regionen. Regional Service Desk EMEA är en av 3 Service Desk regioner som ingår i Global Service Desk organisationen inom Corporate IT. Service Desk är en av nyckelfunktionerna i leveransen IT tjänster inom Alfa Laval. Organisationen är uppdelad i två grupper: Agents, som är Single Point of Contact för IT support och Analysts, som hanterar PC hårdvara och mjukvara supporten.
Service Desk EMEA interna IT kunder är i dag primärt i Danmark och Sverige, men målet är att öka Service Desk kund basen till att täcka alla IT användare i Alfa Laval i EMEA regionen. Som första och enda kontaktpunkt för IT support är Service Desk EMEA därför en kritisk IT service organisation för Alfa Laval i regionen. Som Manager för Regional Service Desk Agents EMEA har du ansvaret för ca. 9 resurser, placerade både i Sverige och Danmark.
Du ansvarar för uppföljning av performance och service kvalitet för Service Desk Agents EMEA i enlighet med SLAer och KPI-mål. Du har också ansvaret för budget för Service Desk Agents EMEA. Du förväntas att delta något i den dagliga supporten så du därmed håller dig uppdaterad med användarnas förfrågningar.
Du ingår i det globala Service Desk Management teamet och bidrar i detta forum med förslag och beslut som förbättrar Service Desk organisationens performance och leveranser globalt.
Personlig profil
Tjänsten kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga med övriga avdelningar inom Corporate IT och med kolleger och interna kunder på övriga bolag i koncernen. Det krävs en viss inblick i en serviceorganisation, tillsammans med kunskap om IT-support . Vi tror att du har en bakgrund med dokumenterad ledarerfarenhet ifrån en service orienterad organisation.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta:
Annelise Möller, Manager, Regional Service Desk, tel. +45 21 47 40 41
Mira Jhaveri Winther, HR Business Partner, tel. +46 46-36 65 79
Vill du ha facklig information kontakta:
Arne Kastö, Unionen, tel. +46 46-366 506
Anna Ljungquist, Sveriges Ingejörer, tel. +46 46-367 105
Tjänsten söker du senast den 2 mars 2011 via Alround/Career.
Arbetstider och omfattningDagtid / Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMira Jhaveri Winther, +46709366579
FöretagAlfa Laval Lund
AdressAlfa Laval Lund
Box 74
22100 Lund
Jobbnummer 848614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.