Manager Customer Service
Volvofinans Bank AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Volvofinans Bank AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi är på en väldigt spännande resa där vi tillsammans med våra ägare Volvo Cars och Volvohandeln utvecklar och förnyar för nästa generations mobilitets- och bilnyttjartjänster på den svenska marknaden. Nya produkter, koncept och varumärken möts i framtidens ekosystem som bygger på enkelhet, hållbarhet och rörelsefrihet - Freedom to Move. Med konkurrenskraftiga finansiella produkter bygger vi den digitala mobilitetsbanken och genom vår nylanserade tjänst CarPay kan kunderna betala med mobilen, få insikter, hantera sin bilekonomi och upptäcka nya erbjudanden. Vi lovar våra kunder en Smartare Bilekonomi.
Vi söker nu en ledare till vår Kundservice - Manager Customer Service, Volvofinans Bank. Brinner du för att arbeta med människor och att hjälpa andra att lyckas samtidigt som du också vill vara med och utveckla framtidens support- och utbildningsstrategier? Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi. Vi ger service genom både telefon och digitala kanaler samtidigt som vi också eftersträvar en nära dialog med våra kunder för att lyssna av och samla insikter på vad de tycker om våra produkter och tjänster. Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.
Om rollen
Du och dina medarbetare ansvarar för servicegrad, merförsäljning och kundnöjdhet i supportarbetet för våra kunder och partners. I rollen ansvarar du för att leda, coacha och bygga teamet mot våra uppsatta mål samtidigt som du också driver och utvecklar vårt viktiga förändringsarbete. Ett av våra mest spännande utvecklingsprojekt 2019 är utrullningen av Volvofinans Bank Academy där vi i helt nya format bygger upp morgondagens utbildningsplattform. Målgruppen för vårt Academy är både våra slutkunder såväl som partners och anställda - vi coachar och utbildar Sverige till en smartare bilekonomi! Utöver vårt fokus mot utbildning ska vi också bredda våra digitala servicekanaler där support via Chat kommer att vara i fokus.
I det dagliga arbetet jobbar du nära dina medarbetare och ledarkollegor inom Kundservice men det är lika naturligt för dig att interagera och samarbeta över gränserna inom Volvofinans Bank. Du ingår i ledningsgruppen för Customer Service där du förväntas ta en aktiv roll i ledarskapsfrågor, värdegrundsarbete och utvecklingen av vårt arbetssätt - vårt Way of work.
Dina ansvarsområden
• Ansvarig för att teamet levererar mot våra uppsatt sälj- och servicemål (telefon, chat, säkra meddelanden och mail)
• Personalansvar för ett team upp till 15 medarbetare
• Leda och utveckla teamet och samarbetet över gränserna starkt kopplat vill Volvofinans Banks värdegrund och visionsplattform.
Om dig
Du brinner för service i alla dess former och du har troligtvis, erfarenhet av kundservice och support i både telefon- och digitala kanaler. Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra att lyckas och har den där förmågan att coacha fram drivkraft, motivation och arbetsglädje. Du är en naturlig relationsbyggare och skapar snabbt kontakt med alla typer av människor - både internt inom organisationen och i våra partnerskap. Du har ett äkta och genuint kundfokus och är passionerat nyfiken på framtidens serviceorganisationer och hur vi lyckas överträffa kundernas förväntningar.
Du är strukturerad, leveranssäker och tar ett stort ansvar för det du lovar. Vi tror också att du ser samarbete som den naturliga vägen till framgång, du är prestigelös och förstår vikten av att föregå med gott exempel, inte minst i rollen som ledare.
Vad vi också tror stämmer in på dig
• Erfarenhet och förståelse för supportströmmar och bemanningsplanering
• Van att hantera många parallella aktiviteter och initiativ utan att tappa i kvalitet
• Har relevant utbildning har jobbat i liknande roller under några års tid
• Exceptionell kommunikationsförmåga, både skriftlig och verbal (Svenska och Engelska)
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur
Vi erbjuder dig
Med visionen om att vara - The Mobility Bank jobbar vi för att ständigt utveckla och förbättra livet för våra kunder, partner och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. I rollen som Manager Customer Service blir du en viktig person på vår resa framåt och vi erbjuder dig en arbetsplats av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. Vi sitter centralt beläget på Bohusgatan i Göteborg i lokaler som vi just nu renoverar till fräscha och inspirerande ytor att arbeta, utvecklas och trivas på.
Vi väntar på din respons
Sista ansökningsdag är 26 april men skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och interjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-04-12ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Pedersen, Head of customer service 031-83 88 87
FöretagVolvofinans Bank AB
AdressVolvofinans Bank AB
Bohusgatan 15
40123 Göteborg
KontorsadressBohusgatan 15
Jobbnummer 4730708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.