Mälarenergi AB, Koncernstab/HR söker Employer Branding specialis
Mälarenergikoncernen, Koncernstab HR / Marknadsföringsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mälarenergikoncernen, Koncernstab HR i Västerås Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället - ja, till och med världen - lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten - och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Vår affärsidé
Vi skapar förutsättningar för ett bekvämt liv och tillväxt i Mälardalen genom att erbjuda människor hållbar och trygg infraservice dygnets alla timmar.
Vår vision
Alla trivs och utvecklas i ett livskraftigt Mälardalen.
Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens samhälle och har viljan och potentialen att utvecklas med Mälarenergi.
Publiceringsdatum2017-10-05ArbetsuppgifterKoncernstab/HR ansvarar för kompetensförsörjning inom Mälarenergi och har huvudansvaret för driva och utveckla arbetet med Mälarenergis varumärke som arbetsgivare för att att attrahera framtidens medarbetare. Vi arbetar för att Mälarenergi ska fortsätta vara en av regionens mest attraktiva arbetsgivare med starka värderingar och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens samhälle. Vi söker nu en ny medarbetare för att bli än mer framgångsrika i vårt arbete med Employer Branding. Vårt HR team är idag 10 personer och letar nu efter en kollega!
ARBETSBESKRIVNING
Som vår specialist inom Employer Branding ansvarar du för att driva arbetet inom Employer Branding och tillhörande aktiviteter för att Mälarenergi ska bli en än mer attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Det innebär både strategiskt och operativt arbete. Ditt övergripande ansvar innefattar att utifrån Mälarenergis värderingar, varumärkesstrategi och EVP arbeta med att attrahera potentiella medarbetare till Mälarenergi idag och imorgon. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att verka för och bidra till Mälarenergis ambition att bli ledande inom infraservice genom arbetet med ett tydligt arbetsgivarerbjudande som kommunicerar attraktiva och trovärdiga budskap.
» I din roll ansvarar du för Mälarenergis Employer Branding-strategi, dess EVP och all intern och extern kommunikation inom området. Dina arbetsuppgifter är att planera, driva och utveckla Mälarenergis arbete kring Employer Branding tillsammans med kollegor både från HR och verksamheten samt i nära samarbete med Marknad/Kommunikation.
» Du ansvarar för våra skolsamarbeten från gymnasie- till universitetsnivå samt för att samordna praktik, examensarbeten och sommarjobb. Du ska representera Mälarenergi på skol-, arbetsmarknads- och rekryteringsmässor och delta i olika nätverk för målinriktade utbildningssamarbeten inom energi och teknikområdet.
» Arbetet innebär också att utveckla vår karriärwebb och synliggöra Mälarenergikoncernen i sociala medier samt bevaka och hantera alla inkommande förfrågningar relaterade till Employer Branding.
» Du kommer också ansvara för att utveckla och driva den interna HR kommunikationen i koncernen tillsammans med våra kollegor på Marknad/Kommunikation.
KvalifikationerDIN BAKGRUND
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för Employer Branding och kommunikation. Du har högskoleutbildning inom HR, marknadsföring eller motsvarande och har minst 5 års yrkeserfarenhet inom kompetensområdet. Vi ser att du har tidigare erfarenhet Vi värdesätter erfarenhet från projektledning och du ska ha goda datakunskaper. Du innehar B körkort.
DIN PROFIL
För att lyckas i rollen som vår Employer Branding-specialist är du en naturlig nätverkare och har en vilja att växa och utvecklas med oss på Mälarenergi. Kontakterna är många såväl internt som externt. Du driver gärna projekt självständigt eller tillsammans med andra. Du känner dig trygg i dig själv och har lätt för att kommunicera på ett naturligt och effektivt sätt, både i tal och i skrift. Du inger förtroende, är lyhörd och är ordningsam och strukturerad. Du slutför det du påbörjat och verkar med energi i såväl med- som motgång. Givetvis är du nyfiken på din omvärld, har humor och tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet!
Du identifierar dig med våra värderingar, Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska och kan erbjuda språkkurs till kandidater som i övrigt uppfyller kraven och är aktuell för tjänsten.
Besök gärna Jobba i Västerås på
www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-11
Ange följande referens när du ansöker: C15486/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Öberg 021-395179
FöretagMälarenergikoncernen, Koncernstab HR
AdressMälarenergikoncernen, Koncernstab HR
Sjöhagsvägen
72103 Västerås
KontorsadressSjöhagsvägen 3 Västerås
Jobbnummer 3734465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.