LSS/SoL-handläggare
Lunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 119 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Då en av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar söker vi en ny kollega till vårt härliga gäng på Myndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Vi är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Till myndighetsfunktionen hör även boendesamordning, avgiftsgrupp, samt handläggare av bostadsanpassningsbidrag.
Publiceringsdatum2017-08-24ArbetsuppgifterMyndighetsfunktionen söker nu en LSS/SoL-handläggare som skall arbeta på enheten för personer med funktionsnedsättning. Som handläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut av bistånd enligt SoL och LSS, samt beställning till utförare/verkställare. Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer. Du tycker om hög takt och träffa nya brukare varje dag. Vi arbetar utifrån Vård- och Omsorgsförvaltningens värdegrund och förväntar oss att du arbetar för en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor.
Myndhetsfunktionen har hälsoinspiratörer och har fått utmärkelse som hälsofrämjandearbetsplats steg 2. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla är det här ett uppdrag för dig!
KvalifikationerKrav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LSS. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Vi använder oss av Procapita och Life care som dokumentationssystem och ser gärna att du har erfarenhet av detta. Mycket god samarbetsförmåga, lyhördhet och medskapande krävs. Det är viktigt att du arbetar med individens behov i centrum.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: VoO 191/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Meyer
helen.meyer@lund.se 046-359 62 13
Facklig företrädare nås via kommunens växel 046 359 50 00
FöretagLunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressLunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22100 Lund
Jobbnummer 3659952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.