LSS handläggare

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
2020-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS handläggare" (publicerad 2022-09-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet
Vill du arbeta som LSS-handläggare hos oss?
Vi söker dig som vill jobba i vårt trevliga team, där du är en av 13 LSS-handläggare. Teamet leds av två gruppledare och målgruppen är framförallt vuxna med funktionsnedsättning.
En av våra duktiga medarbetare blir mammaledig så nu söker vi hennes efterträdare. Här möter du en strukturerad arbetsplats, där vi arbetar med målstyrningstavlor för att visualisera vårt arbete och verksamhetens mål. Handläggarna har även möjlighet att i olika fokusgrupper utveckla/bedriva förändringsarbete. Vi har egna kontorsrum och sitter i centrala Södertälje, Lunagallerian.
Arbetsmängden är ca 60 individärenden per handläggare. Som handläggare informerar du om LSS-insatser och utreder brukarens behov av insatser antingen via LSS eller SoL, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad. Du samarbetar med många olika personer och olika verksamheter, såsom Socialtjänst, BUP, skola och Habilitering, missbruksenheten samt psykiatrin. Riksfärdtjänst och färdtjänst handläggs centralt av andra handläggare. Vi har även stöd av en kommunjurist runt överklagningar och yttranden.
På enheten arbetar dessutom två andra specialistteam med varsin gruppledare. Totalt finns 25 LSS-handläggare på enheten. Som stöd till handläggare finns flera administratörer, två avtalssamordnare, en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer.

Vem är du?

Publiceringsdatum
2020-11-04

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning, är ett krav för tjänsten. Vi önskar att du har erfarenhet av arbete med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen.
• Du förutsätts vara insatt i myndighetsutövningen kring målgruppen och ha erfarenhet av lagstiftning och tillämpningen.
• För tjänsten gäller att du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då det är stark tonvikt på myndighetsutövning.
Meriterande:
• Det är meriterande om du har särskild kunskap kring målgruppen. Körkort är ett plus.
Personliga egenskaper:
• Du förväntas kunna driva processer framåt, samt ges du möjligheten arbeta med ständiga förbättringar och vara med och utveckla verksamheten.
• Du behöver vara nytänkande och flexibel.
• Du har dessutom lätt för att lära.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare erbjuds du utbildning, handledning varannan vecka, metodutveckling och introduktion med mentorsstöd. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år och vi arbetar efter årsarbetstid. Vi använder systemet Combine och utreder enligt IBIC.
Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147389".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5428552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: