Lösningsfokuserad logistikexpert till världsledande bolag

Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Är du en person som brinner för logistikarbete? I så fall har vi jobbet för dig!

Publiceringsdatum
2012-09-28

Arbetsuppgifter
Som konsult hos vår kund kommer Du att få en spännande erfarenhet, utveckling och inte minst ett spännande företag att arbeta för. Vår kund behöver få struktur på sitt logistikarbete med returer, felleveranser och reklamationer inom samtliga nordiska länder. Som logistikexpert ska Du vara med och bygga upp en struktur och ett effektivt flöde. Arbetet handlar om att skapa smidiga logistikkedjor och transportlösningar för vårt kundbolags kunder.

Du kommer att fungera som bolagets logistikexpert och kommer att analysera såväl enskilda flöden som synergiskapande upplägg mellan de olika nordiska länderna, allt för att kunna erbjuda kunden nya kostnadseffektiva lösningar. Det är avgörande att identifiera nya lösningar som är bättre än de lösningar kunden har idag, avseende ekonomi och tid.

I rollen kommer Du rapportera till och arbeta nära kundservicechefen.

Om företaget
Vår kund är ledande inom premie, lyx och sport glasögon med cirka 7 100 butiker runt om i hela världen, och har en stark välbalanserad varumärkesportfölj. Du kommer sitta på deras försäljningskontor i Stockholm med ansvar över hela norden.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag på heltid under ca 2 månader.

Profil
Du har minst fem års arbetslivserfarenhet och har mycket goda kunskaper i kvalificerat logistikarbete. Har Du erfarenhet från liknande djupanalyser är det meriterande.

Vi tror att du som söker är driven, utåtriktad, frågvis och strukturerad i ditt arbete.

Framgångsfaktorer:
• Minst fem års erfarenhet av att analysera godsflöden och logistiklösningar
• Erfarenhet av att utveckla effektiva logistikupplägg
• Erfarenhet av kostnadsberäkningar på olika transportlogistikupplägg
• Tidigare erfarenheter från logistikarbete inom hela Norden
• Goda kunskaper i Microsoft Excel

Om företaget
Resultat AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är ekonomer. Vi erbjuder professionell personal till våra kunder som önskar hyra kunniga ekonomer oavsett om det gäller en assistent, controller eller ekonomichef. Vi hjälper våra kunder när dom behöver täcka vakanser, föräldraledighet eller tillfälliga toppar i deras verksamhet.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Resultat AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Annonsen är publicerad via vårt systerbolag Framtiden AB.

Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande och då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hedman på 070-970 17 17 eller anders@resultatab.se .

Anställningsvillkor
START: November 2012
OMFATTNING: Heltid i 2 månader
PLATS: Stockholm, Gärdet
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anders Hedman, 08-400 255 05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 1958
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Hedman, 08-400 255 05, anders@resultatab.se

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1352572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: