Lönespecialist till statlig myndighet i Norrköping

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Vi söker nu en erfaren lönespecialist till en statlig myndighet i Norrköping. Uppdraget startar 3 juni 2024 och kommer pågå under 3 månader, med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2024-05-17

Om tjänsten
I uppdraget ansvarar du för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig
kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och
uppdateringar sker i vårt lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kommer bland annat följande uppgifter förekomma:
• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor
• ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
• göra beräkningar och rättningar
• daglig styrning och arbetsledning av verksamheten

Vem är du?
Krav för tjänsten.
• Eftergymnasial utbildning till lönespecialist
• minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist
• erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering
• goda kunskaper i MS Office
• goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P)
• goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Du har ett coachande förhållningssätt, är pedagogisk, tydlig och stabil. Att ha förmågan att hantera en komplex verksamhet med många olika kollektivavtal är meriterande då myndighetens anställda går mot många olika kollektivavtal.

Att ha erfarenhet av jobb på statlig myndighet är meriterande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71502".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Linköping AB

Kontakt
Andrea Trägårdh
andrea.tragardh@poolia.se
076-641 08 16

Jobbnummer
8689209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: