Lönespecialist med inriktning mot skatt och ekonomin

Experis AB / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige

Vill du arbeta som lönespecialist i ett kunnigt och dedikerat team som stöttar 12 (interna) bolag och ca 5000 anställda vad gäller lön och skatterelaterade frågor?

Bolaget är ett stort internationellt möbelföretag med huvudkontor i Älmhult. Lönerna körs av ett bolag i Spanien men du och dina 5 kollegor i den svenska lönegruppen ska fungera som experter och kontaktlänken mellan lön och medarbetare, mellan lön och de 4 olika ekonomiavdelningarna samt mellan lön och externa parter så som Skatteverket, Försäkringskassan m.fl.

Önskad start: februari 2024

Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning för rätt person.

Arbetsort: Älmhult. Krav att man är på plats på kontoret minst 3 dagar per vecka. Goda pendlingsmöjligheter från bl.a. Malmö, Lund och Helsingborg

Uppdraget är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd hos oss på Jefferson Wells eller kan gå in som underkonsult (i eget bolag) via oss.

Din roll

Förutom att man har hög generell lönekunskap i gruppen så har alla i gruppen sina egna ansvarsområde. Den person vi nu söker behöver därför känna sig lite extra trygg vad gäller skatterelaterade frågor (så som SINK, dubbel bosättning, jämkning m.m.) och och olika typer av rapporter till bolagets ekonomiavdelninar.

Du kommer att arbeta operativt med alla aktiviteter kopplade till att lösa olika typer av frågeställningar som inkommit inom löneområdet. Du ska kunna hitta, analysera och undersöka ev fel/ problem, åtgärda problemen, förklara problem och lösningen för inblandade parter samt kommuniscera begripliga underlag och rapporter till anställda, ekonomiavdelningarna och Skatteverket. Allra helst ska du förstås även kunna förutse felkällor och hitta ev fel inan motparten (en anställd, ekonomiavdelningen eller t.ex. Skatteverket) återkommer för att de hittat något som inte stämmer. Du förväntas även delta i utvecklandet och implementeringen av nya arbetssätt och processer.

Publiceringsdatum
2024-01-19

Bakgrund
Vi tror att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet från operativt lönearbete på ett större internationellt bolag och mycket goda kunskaper i regelverket för svensk lön, såväl för arbetare som för tjänstemän. Du måste ha ett öga för detaljer, vara mycket nogrann och analytisk samt ha god kunskap i Excel (vara van vid att bearbeta mycket stora datamängder och använda dig av Vlookup. Erfarenhet av Pivåtabeller är ett plus). Rollen kräver också att du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du även har tidigare erfrenhet av att arbeta i Workday

Utvecklande och trevligt uppdrag för dig med gedigen kunskap inom lön och som tycker att det skulle passa utmärkt att arbeta i Älmhult det närmsta halvåret.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via ansökningslänken!

Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "858f07e0-b3ae-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Kontakt
Åsa Nelson
+46768120229

Jobbnummer
8407660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: