Lönespecialist
Aditro, Bpo Swe / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro, Bpo Swe i Sundbyberg,
Norrköping eller i
hela Sverige Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag.
Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 300 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet. Besök
www.aditro.se .
Aditro är utsett till ett av 2014 års Karriärföretag av Din karriär (Dagens Industri) som ett av Sveriges mest spännande företag att göra karriär på. Läs mer på
www.karriaforetagen.se .
Publiceringsdatum2014-09-09ArbetsuppgifterVi söker nu en erfaren lönespecialist till vårt affärsområde för Outsourcingtjänster. Du kommer att arbeta i ett löneteam beståendes av 14 personer. Kunden är en av Aditros större och är ett bemanningsföretag med ca 10 000 anställda. Detta innebär att Du kommer att arbeta med lönefrågor på ett brett plan då kunden går under flera olika kollektivavtal.
I Dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Att löpande hantera alla förekommande delprocesser inom löneadministration
• Att hålla Dig uppdaterad och informerad om lagar och avtal såväl som kundspecifika rutiner och processer.
• Att ta fram dagliga och månatliga rapporter.
• Att ha kontinuerlig kontakt med kunden främst via kundens ärendehanteringssystem.
• Att ansvara för debitering enligt kundavtal.
• Att kontinuerligt uppdatera våra rutinbeskrivningar - SOP (Standard Operations Procedure) - samt driva förbättringar av våra processer enligt vår Lean-modell
Vi arbetar i en processtyrd organisation i enlighet med Lean. Vi har ett starkt kundfokus och strävar mot att vara nytänkande för att kontinuerligt utvecklar våra processer.
För rätt person finns även möjligheten att ta en koordinerande roll i gruppen. Som koordinator samordnar Du den dagliga driften och är spindeln i nätet mellan löneteamet och gruppchef. Du är arbetar självständigt samt med stöttning av närmaste gruppchef för att driva interna Lean-initiativ.
KvalifikationerVi söker Dig som har gedigen erfarenhet av lönehantering och har en god helhetsförståelse för löneprocessen. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i lönesystem. Vi ser gärna att Du har arbetat med löner mot kund, exempelvis inom en outsourcingverksamhet eller i ett Shared Service Center.
Du har vidare:
• Minst fem års erfarenhet av löneadministration.
• God systemvana. Du har exempelvis varit med vid implementeringen av ett nytt lönesystem eller har viss förståelse för hur integrationer är uppsatta.
• God kännedom om och erfarenhet av att tolka lagar samt avtal.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande kunskaper i svenska samt goda engelskkunskaper i tal och skrift.
• Det är meriterande om Du tidigare har arbetat med Lean-metodiken.
Som person är Du noggrann och kvalitetsmedveten. Du trivs mycket bra i kontakten med kund och strävar alltid efter att leverera service på högsta nivå. Du har ett genuint intresse av att arbeta med löneadministration samt viljan att ständigt arbeta med förbättringar och utveckla löneprocessen. Då vi arbetar tätt tillsammans i vårt team, vill vi att Du har en god känsla för samarbete. Du kan stå på Dig och drar Dig inte för att driva fram förslag på nya lösningar av problem.
Vi erbjuder Dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en spännande bransch. Du kommer att arbeta på en trevlig arbetsplats där Du dagligen får chansen att samarbeta med skickliga kollegor. Tjänsten är på heltid och placerad på vårt kontor i Sundbyberg. För mer information är Du välkommen att kontakta Isabella Hammarström, se kontaktuppgifter nedan.
Välkommen med Din ansökan snarast möjligt, dock senast den 9 oktober. Ansökningarna handläggs löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-09
Ange följande referens när du ansöker: C495
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabella Hammarström, Team Manager Payroll +46104511995
isabella.hammarstrom@aditro.comFacklig kontaktEva Hedberg, Unionen +46104512611
eva.hedberg@aditro.comJeremias Grym, Akademikerna +46104511713
jeremias.grym@aditro.comFöretagADITRO, BPO Swe
AdressADITRO, BPO Swe
Box 1102
17222 Sundbyberg
KontorsadressLandsvägen 66 Sundbyberg
Jobbnummer 1990758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.