Lönespecialist
Aleris Sjukvård AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Sjukvård AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Aleriskoncernen har i Skandinavien ca 5 000 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Aleris ägs av Triton.
Vill du vara en nyckelspelare i ett dedikerat löneteam och vara med och forma framtidens löneprocesser? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker en erfaren och engagerad lönespecialist med placering på vårt huvudkontor vid Sabbatsbergs Sjukhus ett stenkast från Odenplan i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar provanställning.
Om Oss:
På Aleris tror på att skapa en arbetskultur som främjar samarbete, initiativtagande och kontinuerlig utveckling. Som en del av vårt löneteam kommer du att ha möjlighet att påverka och forma processer för över 3500 löner inom fem olika kollektivavtal.
Dina Huvudsakliga Arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande lönehantering och support till chefer, medarbetare, ekonomi och HR.
• Hantera reseräkningar och utlägg.
• Stötta lönechefen med systemrelaterade arbetsuppgifter och utveckla befintliga rutiner och processer.
• Delta i lönerevision, semesterårsskifte och årsskifteshantering.
• Utföra löpande rapportering till myndigheter, pensioner och försäkringar.
• Tolka kollektivavtal och lagar.
• Genomföra felsökningar.
• Hantera skatteberäkningar, sociala avgifter och samt andra avgifter relaterade till löner.
• Månadsvis avstämning av deklaration, personalkostnader och löneskulder.
• Fungera som kontaktperson för pensionslösningar gentemot våra leverantörer.
• Kontering av pensions- och förmånsrelaterade fakturor.
• Delta i olika projekt och implementationer.
• Arbeta i systemen Medvind och HRPlus8.
För att trivas och lyckas i rollen bör du ha:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med hela löneprocessen.
• Goda kunskaper i Excel.
• Erfarenhet av arbete med löner för både kollektivanställda och tjänstemän.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• YH-utbildning inom lön, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av arbete med HR-support.
Meriterande, men inte ett krav, är om du har:
• Tidigare erfarenhet av systemen Medvind och/eller HRPlus.
• Auktorisation som lönekonsult.
Vem är du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, resultatorienterad, har en problemlösande förmåga, tycker om att ta initiativ samt har ett utvecklingstänk. Du tycker om att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. Du gillar att jobba proaktivt för att kunna leverera i en mycket snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du gillar när det händer mycket, tar stort ansvar och vill vara med och bidra. Du arbetar även strukturerat för att nå dina mål och besitter självledarskap.
Publiceringsdatum2023-12-20Så ansöker duVill du vara med och forma framtiden för löneprocesser hos Aleris? Skicka in din ansökan idag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleris Sjukvård AB (org.nr 556068-8425)
Arbetsplats Aleris Sjukvård, HK Sabbatsberg
Jobbnummer 8342832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.