Lönespecialist
Bodens kommun, Personalkontoret / Ekonomiassistentjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Personalkontoret i Boden Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till - fritidsaktiviteter, ditt jobb, skolor, kulturevenemang, attraktiva hustomter, shopping och naturnära upplevelser.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Personalkontoret har på uppdrag av kommunstyrelsen det samordnade ansvaret för kommunens personal- och lönepolitik. Vi initierar och driver utvecklingsarbete inom personal- och löneområdet samt följer upp hur kommunövergripande beslut hanteras i verksamheten. Andra uppgifter är att ge råd och stöd samt service inom exempel lön, pension och avtalsförsäkringar. Personalkontoret består av en löneenhet och en personalenhet.
Löneenheten består av systemförvaltare, systemadministratör, lönekonsulter och lönespecialister. Vi söker nu en kollega till vårt team på löneenheten.
Se vår film om att jobba i Bodens kommun
https://youtu.be/4laW_gSnnyE Publiceringsdatum2018-09-25ArbetsuppgifterSom lönespecialist kommer du att ansvara för utbildningar och information både skriftligt och muntligt. Du kommer även att skapa och revidera rutiner, handledningar och mallar. I ditt uppdrag som Lönespecialist innebär det att lotsa chefer och lönekonsulter i tillämpningen av de lagar och avtal som är knutna till löneadministration.
På löneenheten arbetar vi konsultativt mot användarna. Vi arbetar aktivt med att ta fram användarvänliga miljöer och har ett ständigt förbättringsarbete på gång. Ett av fokusområden är att ta fram webbaserade utbildningar och mallar.
På Löneenheten har vi ett gemensamt uppdrag och vi arbetar tätt tillsammans med att hitta lösningar och fördela arbetsuppgifter. Personalsystemet som vi använder är Personec.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet av arbete med löner. Det är meriterande om du har någon utbildning eller erfarenhet av att tolka lag och avtal samt att utbilda, informera eller handleda.
Du ska kunna uttrycka dig tydligt i text och tal.
Som person har du lätt för att prioritera, röra dig mellan både detaljer och helhet. Du har ett professionellt bemötande och en förmåga att lyssna in problemformuleringar samt analysera och hitta lösningar. Du har lätt för att hantera olika IT-miljöer.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A814315
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Forslund 0921-62270
FöretagBodens kommun, Personalkontoret
AdressBodens kommun, Personalkontoret
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 4366706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.