Löneservice söker löneadministratör!
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommunkoncern. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice och LAS-hantering. Vi arbetar också med pensionsadministration.
Totalt är vi 29 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare inom Eskilstuna kommunkoncern får rätt lön i rätt tid.
Våra lokaler är centralt belägna i Eskilstuna, med cirka fem minuters promenad till tågstationen.
Publiceringsdatum2017-11-15ArbetsuppgifterArbetet består av att ge stöd och service till ett antal chefsområden vilket bl. a innebär registrering av löneunderlag, göra kontroller och bevakningar samt arbeta med kvalitetssäkring.
Arbetet är självständigt och du ska kunna ta ansvar för din del av den löpande lönehanteringen samtidigt som vissa arbetsuppgifter utförs i grupp.
Du kommer också, tillsammans med övriga löneadministratörer, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. I arbetet ingår också utbildning av chefer och medarbetare inom kompetensområdet. Du ska hålla i utbildningar/information inför grupper. Du ska även kunna ta initiativ. Medarbetare förväntas bidra till utveckling av verksamheten och i det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
KvalifikationerVi söker nu en löneadministratör då en av våra duktiga medarbetare går i pension sommaren 2018.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och arbetar med löneadministration. Har du en eftergymnasial utbildning, med inriktning mot löneadministration ser vi det som meriterande.
Eftersom det är många kvinnor på vår arbetsplats, uppmuntrar vi särskilt dig som är man att söka.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakt, tidigare arbetslivserfarenhet eller erfarenhet av löneadministrativt arbete i offentlig sektor.
Det är också bra om du har goda kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare arbetat i Personec P eller om du har kunskaper i att hantera IT-lönesystem för lönehantering ser vi det som ett plus men det är inget krav.
Vi ställer stora krav på de personliga egenskaperna.
Som person är du lugn och behärskad och du kan bevara ditt lugn även i pressade situationer. Du är en person som arbetar systematiskt och har förmågan att se helheten i gruppen, god samarbetsförmåga, och att du kan ta och ge hjälp. Vi ser också att du är noggrann, ansvartagande, kvalitetsmedveten och utåtriktad.
Då vi inför lönekörning har ett högt tempo och deadlines gäller, är det av vikt att du är en energisk person med förmåga att hålla högt tempo och kan hålla flera saker igång samtidigt.
Det är också viktigt att du som person trivs med att hålla i utbildningar/information inför mindre eller större grupper.
Vi sitter i öppet kontorslandskap och därför är det viktigt att ha förståelse för att vi arbetar i varandra arbetsmiljö.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstider dagtid 8-17 med möjlighet till flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-03-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 4081
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Tollan 016-710 31 49
FöretagEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
AdressEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna
KontorsadressAlva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna
Jobbnummer 3803589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.