Lönesamordnare/HR-assistent till Mettler Toledo
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Söker du en utvecklande roll där du får stor nytta av dina kunskaper inom lön, arbetsrätt och pensioner? Är du en utåtriktad person som sprider energi och positivitet? Skulle du trivas på ett internationellt, innovativt och framgångsrikt företag? Då är det dig vi letar efter!
Mettler Toledo
Perido söker till vår kund Mettler Toledo en Lönesamordnare/HR-assistent med fokus på förberedande lön och HR-administration. Mettler Toledo AB säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i fler ca 90 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA och Kina, Norge och Danmark. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 12 500 anställda och omsatte 2013 drygt 2.4 miljarder USD. I Norden är det 150 anställda, varav ett 100-tal i Sverige.
Publiceringsdatum2014-12-17BeskrivningSom Lönesamordnare/HR-assistent tillhör du den nordiska HR-funktionen och du rapporterar till den nordiska HR-chefen. Tjänsten är placerad på en trevlig och energifylld arbetsplats strax söder om centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter.
Till den här tjänsten söker vi dig med en stark administrativ förmåga som vill bygga på ditt kunnande inom löneområdet. Bolagets lönefunktion är outsourcad på extern leverantör och din primära arbetsuppgift som lönesamordnare är att samordna och säkerställa underlagen för löneutbetalning. Utöver lön är du ansvarig för administrationen av ca 50 tjänstebilar samt reseräkningar. I din roll som HR-assistent kommer du ha ett nära samarbete med HR-chef med arbetsuppgifter som administration av anställning och avslut, rekrytering, statistik och övriga HR-relaterade arbetsuppgifter.
För att lyckas och trivas i den här rollen är det viktigt att du har en mycket god förmåga att organisera, strukturera och planera ditt arbete. Du är en utåtriktad och ambitiös person som gärna sprider energi och positivitet på din arbetsplats. Avslutningsvis tror vi att du ser det här som en spännande utmaning och en möjlighet att vidareutveckla såväl kunnande som färdigheter! Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobb• Erfarenhet från lönesystem
• Relevant erfarenhet av liknande arbete inom lön och HR
• Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av tjänstebilsadministration
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidareanställning hos vår kund. Provanställning tillämpas. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11251DB i ärenderaden.
På intervju hos oss berättar vi mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11251DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11251DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2105242
Observera att sista ansökningsdag har passerat.