Lönekonsult

Kristinehamns kommun / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun i Kristinehamn

Vill du ta steget och arbeta i en verksamhet som administrerar cirka 11 000 löner?

Vi söker nu en lönekonsult som har stort intresse för lönefrågor och administration. Vi kan erbjuda dig varierande och utmanade arbetsuppgifter i en verksamhet där personlig utveckling och samarbete är i fokus.

Lönecentrum består av 18 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors samt kommunala bolag och Bergslagens räddningstjänst. I vårt ansvarsområde ingår även lönehandläggning, support inom verksamhetsområdet, statistik samt systemförvaltning för HR-systemet. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen i Kristinehamns kommun.


Publiceringsdatum
2022-02-04

Arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult innebär bland annat:
• hålla kommunernas gemensamma HR-system uppdaterat
• göra kvalitetskontroller av underlag och andra inrapporteringar
• skriva arbetsgivarintyg och andra intyg
• viss avtalstolkning
• support till medarbetare och chefer
• externa kontakter med andra kommuner och myndigheter.


Kvalifikationer
Du har relevant teoretisk gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av löneadministration eller annat administrativt arbete.

Du har en hög servicekänsla och en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan samarbeta och bidra till utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse., upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1066623".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Kontakt
Lönechef
Görel Jernberg
gorel.jernberg@kristinehamn.se

Jobbnummer
6312828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun: