Löneansvarig / Ekonomiassistent

Trygga Assistans I Norr AB / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygga Assistans I Norr AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Skellefteå eller i hela Sverige

Trygg Assistans är verksamma i Norrland med personlig assistans. I företaget finns idag ca 150 medarbetare i Västerbotten och Norrbotten. Trygg Assistans är ett expansivt bolag med stora möjligheter till personlig utveckling.
Vi söker nu en löneadministratör på deltid som ska ansvara och administrera företagets löner, som även har erfarenhet av att arbeta med viss ekonomiadministration. I ett nära samarbete med övrig personal på vårt kontor kommer du vara en viktig del i vårt team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela löneadministrationen. Vi hanterar löner för ca 150 anställda varje månad. Detta kommer att innefatta lönekörningar, sammanställning och uttag av rapporter, skriva intyg, avstämningar, rättelser, statistik av olika slag samt tolkning av kollektivavtal. Samt kontakt med olika myndigheter som försäkringskassan och kommuner
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, och då hanterat samtliga delar i löneprocessen, gärna i ett bolag med fler än 50 anställda. Du har god kunskap om semesterlagen, sjukskrivningsregler samt har vanan att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Du har vana att arbeta utifrån lagar, avtal, regelverk och har goda kunskaper om skatte- och redovisningsregler.
Meriterande är om du har erfarenhet av löneadministration inom området personlig assistans. Tjänsten kräver att du behärskar svenska bra och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person har du hög integritet, är noggrann samt arbetar effektivt och strukturerat, så att löner och avtal blir korrekta. Du tar egna initiativ och har vana att arbeta såväl självständigt som i grupp. I tjänsten ingår det en hel del telefonkontakt med anställda och kunder vilket innebär att du bör vara utåtriktad och måste trivas med att ge service. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp.

Tjänsten är på 50 % till 100%, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Trygg Assistans har kollektivavtal. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Umeå.
Trygg Assistans är det norrländska företaget med den stora kompetensen - vi finns lokalt nära dig och är aldrig längre bort än ett telefonsamtal. Vi bedriver personlig assistans i hela Norrland. Vår organisation är sammansvetsad vilket skapar en familjär atmosfär där vi lär känna dig och du lär känna oss. Vårt mål är inte att bli störst i världen, utan att bli bäst i din värld.

Publiceringsdatum
2021-08-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30

Adress
Trygga Assistans i Norr AB
Västranorrlandsgatan 11D
90402 UMEÅ

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Lön21".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Trygga Assistans i Norr AB (org.nr 556824-4809)
Västranorrlandsgatan 11D (visa karta)
904 02  UMEÅ

Ansökan
E-post: info@tryggassistans.se

Jobbnummer
5907415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygga Assistans I Norr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygga Assistans I Norr AB: