Löneadminstratör / Payroll Administrator till internationell kon
Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår kund Swedish Match är en internationell och börsnoterad koncern som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Swedish Match söker en Löneadministratör / Payroll Administrator till sitt team på huvudkontoret i Stockholm city. Bolagets värderingar är passion, ägarskap, innovation och kvalitet.
Swedish Match vision: En värld utan cigaretter
Drygt en miljon svenskar öppnar locket till sin snusdosa varje dag och många av dem är före detta rökare. Det är mycket tack vare snuset som vi röker minst i EU. Swedish Match tror på öppenhet och att erbjuda människor ett säkert sätt att njuta av tobak och nikotin. Få känner till att halterna av de flesta så kallade skadliga ämnen i snus inte är högre än i grönsakerna på middagsbordet och att EU tog bort cancervarningen från snusdosorna 2001. Vi menar att snus i förlängningen räddar liv genom att konkurrera ut den dödliga rökningen. Inte konstigt att vi på Swedish Match är så enormt stolta över att jobba här!
Som Payroll Administrator arbetar du i den Europeiska divisionen. Här kommer du till en inkluderande arbetsplats där du erbjuds att utvecklas i din kompetens och får arbeta med härliga kollegor som trivs ihop. Du ingår i enheten HR Administration som idag består av en personalledande chef, en Teamleader Payroll, två Payroll Administrators, en HR administratör och en HRIS-Specialist. Tjänsten passar dig som vill vara en viktig del i Swedish Matchs framgång. Här finns en omtänksam men samtidigt prestationsinriktad företagskultur och hög medarbetartrivsel.
Detta uppdrag är för att täcka en föräldraledighet på heltid som sträcker sig från maj 2021 till september 2022.
Publiceringsdatum2021-03-30Dina arbetsuppgifterHär erbjuds en bred roll inom löneområdet, där du även kommer att stötta och hjälpa HR-avdelningen och vara aktiv i årets samtliga löneprocesser. I rollen som Payroll Administrator blir ditt främsta ansvarsområde att hantera tjänstemanna- och kollektivanställdas löner. Lönerna sköts idag i lönesystemet AgdaPS och här hanterar du alla moment från ax till limpa. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationens chefer och medarbetare i frågor som berör lönehantering och beräkning, där du vägleder dem med rätt information samt har en kontrollerande funktion vid tidpunkt för deadlines. Utöver samarbetet med kollegorna på Payroll i Stockholm kommer du även ha mycket kontakt med två andra kollegor som sitter på andra lokationer i Sverige.
Exempel på löpande arbetsuppgifter:
• Ansvar över hela löneprocessen för de berörda tjänstemanna- och kollektivanställdas löner.
• Hantering av företagets tjänstebilar i lönesystemet samt granska reseräkningar.
• Rapportering mot myndigheter och uttag av statistik inom koncernen.
• Hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och avtal.
• Övrig HR-administration så som administration kring nyanställningar m.m.
I rollen kommer du vara delaktig i att utveckla och förvalta löneprocesser, vara inläst på lathundar, processbeskrivningar och nya uppdateringar inom lön. Du kommer att få stöttning i skapa en god kompetens inom aktuellt ansvarsområde samt få god kunskap om företagets policys, system och processer kopplat till löneområdet. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med HR-avdelningen.
BakgrundVi söker dig som har minst 2 års erfarenhet som Löneadministratör / Payroll administrator och har erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper om lönesystem och rådande arbetsrättslagar som berör lön. Har du erfarenhet av att arbeta i AgdaPS är detta mycket meriterande, likaså erfarenhet av ha arbetat med löner inom ett större företag. Du har minst en YH-utbildning inom lön. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Som person är du noggrann, engagerad och driven med förmågan att planera ditt egna arbete. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en hög integritet och tycker om att arbeta likväl självständigt som i team. Vi ser även att du har en hög kommunikativ förmåga och trivs med att vara en del av teamet. Verkar för att bidra till ett gott arbetsklimat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer.
Om företagetAvanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har ca 80 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på
www.avanzera.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvanzera AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1380".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Jobbnummer 5663785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.