Löneadministratör till Tarkett
Wise Professionals / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Täby eller i
hela Sverige Detta är en direktrekrytering där processen sköts av Wise Professionals, men du blir anställd hos Tarkett. Detta är en tillsvidareanställning med provanställning i början. Placeringen är i deras i fina lokaler i Sollentuna. Här kommer du till en prestigelös arbetsplats med goda möjligheter till utveckling.
Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos Tarkett kommer du att ansvara för hela löneprocessen i Hogia Lön. Du kommer att ansvara för löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt ge stöd i olika lönerelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för framtagande av rapporter, administration gällande pensioner och försäkringar, friskvård och traktamente för våra ca.100 anställda i Sverige inom Tarkett Sales. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med företagens rutiner samt lagar och avtal.
Som löneadministratör ansvarar du för hantering bilfrågor, varierande bonusupplägg och bonusfrågor, försäkringar, sjukfrånvaro mm. Utöver löneadministration så har du andra administrativa uppgifter inom HR-avdelningen, t ex hantera KPI, lönerevision, lönekartläggning, kontering av fakturor, kontakter med företagshälsovården, introduktion av nya medarbetare, digitalisering av system mm.
Du kommer även att ansvara för kontorsrelaterade frågor och events. Du tillhör HR-avdelningen men samtidigt ha du ett mycket nära samarbete med ekonomiavdelning. Du kommer också att ha kontakt med kollegor i våra fabriker i södra Sverige samt kollegor i andra nordiska länder och hantera vissa nordiska HR-relaterade frågor. Du kan även delta i vissa EMEA-projekt.
Publiceringsdatum2019-04-03BakgrundVi söker dig som har god erfarenhet av löneadministrativt arbete, gedigen kunskap inom löneområdet och en vilja att bidra med din kunskap för vidareutveckling och förbättring av våra löneprocesser. För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 1-2 års erfarenhet av löneadministration. Erfarenhet av Hogia Lön är ett krav och du känner dig bekväm att arbeta i olika system och har goda kunskaper i Office paketet.
Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Vidare har du en hög integritet, en god känsla för service och är flexibel och prestigelös i ditt sätt. Du är bra på siffror och har även visst intresse för ekonomifrågor.
Erbjudande
Vi erbjuder dig en prestigelös arbetsplats med trevliga kollegor som trivs väldigt bra. Tarkett är ett företag som tar hand om sin personal på ett bra sätt och här finns möjligheter till utveckling och internationellt samarbete. Här får du möjlighet att som löneadministratör arbeta självständigt med hela löneprocessen samtidigt som du får arbeta bredare med HR-frågor.
Om Tarkett
Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv- och väggmaterial för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Med 36 produktionsenheter och ca 13 000 anställda är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2018 omsatte företaget över 2,8 mrd Euro och varje dag säljs det ca 1,3 miljoner kvm golv till kunder i över 100 länder. I produktportföljen ingår bl a trä, plast, laminat, linoleum samt textila golv. Tarkett arbetar långsiktigt med hållbarhet enligt devisen "Doing Good Together". Sedan 2011 tillämpar företaget principerna för Cradle to Cradle® för att skapa golvlösningar som har en positiv inverkan på människors inomhusmiljö och på vår planet. En viktig del av arbetet är att verka för utvecklingen av en cirkulär ekonomi. Tarkett är noterat på Euronext i Paris. För mer information, besök tarkett.se.
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på
karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-04-26 och vi ser fram emot att få din ansökan via
www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-26
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19595
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals
AdressWise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 4710164
Observera att sista ansökningsdag har passerat.