Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje
Scania / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
2019-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till Scanias lönekontor i Södertälje" (publicerad 2019-05-29) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Södertälje,
Huddinge,
Järfälla,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill du vara med och påverka framtidens löneadministrativa process på Scania? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med hela löneprocessen.
Scanias lönekontor i Södertälje är en del av Scanias centrala HR-organisation och ansvarar för hanteringen av totalt 15 000 löner per månad.
Scania befinner sig i en spännande fas av positiv tillväxt och det sker en stor satsning på förnyelse av interna system. Vi söker nu en löneadministratör som ska medverka till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt lön i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter och myndigheter.
Publiceringsdatum2019-01-10Dina arbetsuppgifter Som löneadministratör administrerar du olika typer av löneunderlag och hanterar tex tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär t ex att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning.
I arbetet ingår löpande kontakt med chefer och medarbetare samt HR. Vårt lönesystem vi arbetar i är Aditro lön. Vi har flera olika kollektivavtal och arbetet kräver att du kan tolka lagar och avtal. I arbetet ingår också att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och processer i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du kan även bli delaktig i olika projekt inom ditt arbetsområde.
Profil• Utbildning inom löneadministration alternativt minst 3 årig gymnasieutbildning inom adekvat ämnesområde såsom exempelvis ekonomi.
• Minst 2 års erfarenhet av operativt lönearbete.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
• Du har lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp
• Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare, du är kommunikativ och service minded. Du har hög integritet, kan prioritera och hantera arbetstoppar. Arbetet kräver att du kan hantera flera olika frågeställningar samtidigt och att du är noggrann i ditt arbete.
Ytterligare information
Kontakta gärna Head of Payroll; Carin Magnusson 08-553 51910 för mer information om tjänsten.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev samt CV. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök
www.scania.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Scania CV AB
15187 Södertälje
KontorsadressScania CV AB
Jobbnummer 4547355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.