Löneadministratör till konsultbolag inom HR/lön

Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-12-04

Arbetsuppgifter
Vi söker för kunds räkning två löneadministratörer. Vår kund är ett stort nordiskt bolag som specialiserar sig på outsourcing av löne- och HR-system. De arbetar både mot den privata och offentliga sektorn och hanterar idag löner till en stor del av Skandinaviens alla löntagare. Totalt har koncernen över 500 medarbetare och i Stockholm sitter ca 30 personer som hanterar teknik, kundanpassning och lönehantering.

Som löneadministratör kommer du att ansvara för flera externa kunders löner. Företaget arbetar enbart med större kundföretag och det är därför viktigt att lönerna hanteras på ett riktigt sätt. Du kommer att arbeta i en fri och självständig roll där du själv ansvarar för att prioritera och genomföra ditt arbete mot kunderna. Då kunderna finns i olika branscher kommer du att hantera olika kollektivavtal och ha kontakt med myndigheter.

Företagets grund ligger i HR- och lönehantering och du kommer därför att vara en viktig del av kärnverksamheten. Du får en chans att utvecklas och lära dig mer inom olika kollektivavtal samt om olika branscher och företag. På sikt finns även möjligheter att utvecklas i en konsultroll med mer kundkontakt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns dock goda chanser att efter sex månader bli överrekrytering till kundföretaget.

Profil
Vi söker dig som vill arbeta med och utvecklas inom lönehantering. Vi söker både juniora personer och dig som hunnit arbeta ett tag med lönehantering. Du bör dock ha arbetat med någon form av lönehantering sedan tidigare och vi ser med fördel att du har en utbildning inom ekonomi, lön eller HR. Har du erfarenhet av outsourcing eller konsultbranschen är detta också meriterande.
Som person är du noggrann och ser kvalitet som en nödvändighet i ditt arbete. Då du hanterar löner för externa kunder bör du vara en serviceinriktad person med en positiv och engagerad attityd. Du släpper inte problem som uppstår utan letar lösningar med nyfikenhet och energi men är också ödmjuk nog att be kompetenta kollegor om hjälp.

Start: Omgående
Arbetsplats: Stockholm
Arbetstid/omfattning: Heltid

Här får du chansen att arbeta i ett framgångsrikt och nischat konsultföretag där möjligheterna att lära sig och utvecklas är stora. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 2147
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Lövebrant li.lovebrant@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1720315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: