Löneadministratör till Arbetsmiljöverket i Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Arbetsmiljöverket är en statlig myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Myndigheten ansvarar också till viss del för tobakslagen, och miljöbalken när det gäller frågor om genteknik och bekämpningsmedel. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Ingen ska behöva skada sig, bli sjuk eller dö på grund av sitt arbete. Arbetsmiljöverkets mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Arbetsmiljöverket har cirka 650 anställda och finns på 12 orter från Malmö till Luleå. Huvudkontoret ligger i Solna. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med att bearbeta och kontrollera löneunderlag? Vill du bidra med dina kunskaper med att ta fram rapporter och statistik samt sammanställa tid och frånvarorapporter? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och sprida samhällsnytta på Arbetsmiljöverket i Stockholm. Tillsammans bidrar vi till ett hållbart arbetsliv där välmående, gemenskap, kunskap och utveckling står i fokus.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga löneadministratörer. Nu söker vi en löneadministratör på halvtid till Arbetsmiljöverket i Stockholm. I den här rollen kommer du att arbeta med löpande lönehantering. I det dagliga arbetet ingår förutom månatliga och årsvis lönehantering även att agera supportfunktion för bolagets anställda i samtliga löne- förmånsrelaterade frågor.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva myndighetens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på dina arbetsuppgifter

bearbeta och kontrollera löneunderlag
ta fram lönelistor
ta fram rapporter och statistik
redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
sammanställa tid- och frånvarorapporter
svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
goda kunskaper om kollektivavtal
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på halvtid, 50% under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt i ca 3 månader, med chans till förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-02-18. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8513266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: