Löneadministratör Till Alten Göteborg

Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2019-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör Till Alten Göteborg" (publicerad 2023-04-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba med hela löneprocessen i ett tätt sammansvetsat team inom ett stort företag? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en löneadministratör till vårt huvudkontor i Göteborg.

Som löneadministratör blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1700 medarbetare på 12 orter. Du blir det nyaste tillskottet till vår ekonomiavdelning, som utgörs av 37 personer inom redovisning, projekthantering, controlling och lön, där du blir en del av löneteamet som består av totalt 8 personer. Ja, som du ser gillar vi på ALTEN siffror, ett intresse som vi tror att du delar med oss.

Publiceringsdatum
2019-04-02

Dina arbetsuppgifter
• Löpande löneadministration
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Tjänstebilsadministration
• Administration av ITP-försäkringar
• Administration av företagets gruppförsäkringar
• Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer

Vi söker dig som:
• Har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration
• Har minst 1 års erfarenhet av löneadministration
• Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Som person trivs du med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du har en god kommunikativ förmåga och motiveras av att arbeta i en stor verksamhet under ständig förändring.

Varför ska du välja ALTEN?
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 30 000 anställda i 22 länder. Som löneadministratör hos oss blir du en del av en stödfunktion som är väldigt viktig för den svenska verksamheten. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning samt en mängd rabatter. På kontoret på Lindholmen har vi en trevlig arbetsmiljö med härliga kollegor, fräscha lokaler och tillgång till gym.

Tjänsten är tillsvidare på 100% med start efter överenskommelse. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2 maj. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta lönechef Caroline Caous till caroline.caous@alten.se. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4706886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: