Löneadministratör Till Alten Göteborg

Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2019-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör Till Alten Göteborg" (publicerad 2023-04-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba i en internationell miljö med hela löneprocessen, trivs med att arbeta i team och vill vara en del av en stor ekonomiavdelning? Tveka då inte att söka tjänsten som Löneadministratör på ALTEN!

Som löneadministratör ansvarar du för hela löneprocessen fram till utbetalningen och skapandet av bokföringsunderlag tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen. Payroll-avdelningen består idag av 7 löneadministratörer, 1 lönespecialist samt lönechef. Nu växer avdelningen och vi söker ytterligare en kollega till teamet.

Publiceringsdatum
2019-03-01

Arbetsuppgifter
• Löpande löneadministration
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Tjänstebilsadministration
• Administration av ITP-försäkringar
• Administration av företagets gruppförsäkringar
• Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer

VI SÖKER DIG SOM:
• Har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration
• Har minst 1 års erfarenhet av löneadministration
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Som person trivs du med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du har en god kommunikativ förmåga och motiveras av att arbeta i en stor verksamhet under ständig förändring.

VARFÖR SKA DU VÄLJA ALTEN?
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 30 000 anställda i 22 länder. Som löneadministratör hos oss får du möjlighet att arbeta i ett tätt sammansvetsat team som tillsammans ansvarar för löneprocessen för våra 1700 medarbetare i Sverige. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö på kontoret på Lindholmen.

Tjänsten är tillsvidare på 100% med start efter överenskommelse. Sista ansökningsdag för tjänsten är 29 mars. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta lönechef Caroline Caous till caroline.caous@alten.se. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4642580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: