Löneadministratör sökes till aktör i Göteborg
Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
2020-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör sökes till aktör i Göteborg" (publicerad 2020-04-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av löneadministration och vill arbeta i ett företag med en flexibel och expansiv arbetsmiljö, där du får goda möjligheter till utveckling? Skulle du säga att din servicekänsla är på topp och att du vidare är en person som gillar att ta egna initiativ? Då är du rätt person för oss och vår kund!
Publiceringsdatum2020-03-18Om tjänstenPerido söker för kunds räkning, aktör inom fordonsindustrin, en kunnig löneadministratör till deras kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör kommer du framför allt att ansvara för:
• Avstämning och rapportering av timmar, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal.
• Hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning.
• Lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal.
• Besvara frågor om lön från medarbetare och chefer.
Dessa uppgifter tar du dig enkelt an och säkerställer att de utförs på ett korrekt sätt. Du kommer jobba mycket självständigt men även i team med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
Dina egenskaper
Vi ser gärna att du är driven och lösningsorienterad i ditt arbete, du värdesätter punktlighet och noggrannhet och har samtidigt en förståelse för arbetsmetoder som förekommer på en ekonomiavdelning. Vidare trivs du när tempot är högt och har en positiv inställning som genomsyrar allt du tar dig an. Självklart har du även fallenhet för siffor och ett analytiskt sinne.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
• Utbildning inom löneadministration eller motsvarande
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av löneadministration
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Plus i kanten:
• Goda kunskaper i lönesystem, gärna Aditro
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag, 12 månaders behovsanställning med god chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31647 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31647".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387)
411 03 GÖTEBORG
Jobbnummer 5156337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.