Löneadministratör med Verksamhetsansvar till Almi
MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
På uppdrag av Almi Företagspartner AB söker nu MultiMind Bemanning en löneadministratör för ett års vikariat i Stockholm med start i höst.
Om Almi:
Almi är ett spännande aktör inom företagsutveckling som är verksam inom finans, rådgivning och rikskapital. Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas i Sverige. Målet är att fler innovativa idéer ska kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi Företagspartner AB ägs av staten och är moderbolag i en koncern som består av ett 30-tal dotterbolag. Almi finns nära kunderna på 40 orter över hela landet.
Publiceringsdatum2015-07-03BeskrivningRollen som Löneadministratör med verksamhetsansvar på Almi innebär att du har ett operativt ansvarar för koncernens personal- och löneadministration. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att leda och utveckla koncernens löneberedning och personaladministration.
Du kommer vara kontakperson gentemot Almis dotterbolag samt gentemot extern löneleverantör som idag hanterar delar av koncernens löneberedning. Tjänsten innefattar även löneberedning för ett par dotterbolag. Förutom du själv, ingår två löneadministratörer i teamet, samtliga medarbetare rapporterar till koncernens HR-direktör.
ProfilDu har en relevant utbildning inom löneadministration, alternativt motsvarande praktiska kunskaper som kan prövas likvärdiga.
Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av löneadministration och kundrelationer. Du har goda kunskaper inom redovisning och ekonomi, samt erfarenhet av hela lönberedningscykeln inklusive framtagning av statistik och månads- och årsrapporter, du bör också ha erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport. Kanske har du tidigare jobbat i en mindre organisation med ett kombinerat ansvar för redovisning och löner.
Process- och organisationsförståelse är en förutsättning för rollen.
Dina personliga egenskaper• Pedagogisk
• Kommunikativ
• Affärsmässig - Har hög integritet
• Stresstålig
• Noggrann och strukturerad
• Konsultativ
Du har goda kunskaper i löneadministrativa system samt Excel. Kunskaper inom Hogia Lön är meriterande men inget krav.
Urvalet till tjänsten sker löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
1 år Heltid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYichu Chung +46 8 21 67 36
FöretagMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 66
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2349917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.