Löneadministratör med inriktning ekonomi och avstämning

Stockholms konstnärliga högskola / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms konstnärliga högskola i Stockholm

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) ska vara en ledande arena för nytänkande och utforskande utbildning och konstnärlig forskning. Högskolan erbjuder kandidat- och masterutbildningar inom cirkus, dans, film, media, opera och scenkonst samt doktorandutbildning. Konstnärlig forskning utgör en central del i SKH:s fokus att utvidga kunskapsgränserna inom konstområdena och utgöra en dynamisk drivkraft för konstens framsteg och dess betydelse för samhällsutvecklingen.

Stockholms konstnärliga högskola startade 1 januari 2014 då DOCH Dans och Cirkushögskolan, Operahögskolan och Stockholms dramatiska högskola gick samman. Vi satsar på att bli Sveriges första konstnärliga universitet. Högskolan, med cirka femhundra studenter och tvåhundrafemtio medarbetare, finns på fyra adresser på Östermalm i Stockholm.

Som löneadministratör med inriktning ekonomi och avstämning jobbar man med både löne- och ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

Anställningen är placerad på HR-avdelningen men med arbetsuppgifter som sträcker sig över både lön och ekonomi.  I anställningen ingår att vara backup för ekonomiavdelningen gällande fakturahantering och på ekonomiavdelningen finns backup-funktion för denna anställning, ett nära samarbete mellan dessa avdelningar är därför viktigt. Båda avdelningarna ingår i gemensamma förvaltningen och sitter samlat på Linnégatan 87.

HR-avdelningen ansvarar för övergripande personal- och kompetensförsörjningsfrågor och ger råd och stöd i personalfrågor. Avdelningen samordnar personaladministrativa frågor och utvecklar metoder och verktyg för personalarbetet samt ansvarar för lönehantering. På avdelningen arbetar i dagsläget 6 personer med personal- och lönefrågor. Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomistyrning, budget, redovisning, uppföljning, rapportering och bokslut. Administration av in och utbetalningar, systemansvar för ekonomisystemet Agresso och EFH (elektronisk fakturatering). På ekonomiavdelningen arbetar i dagsläget 8 personer.

Statens servicecenter administrerar lönehanteringen för myndigheten och just nu pågår ett arbete med att införa egenrapportering, under året kommer ett systembyte från Palasso till Primula att genomföras.

Publiceringsdatum
2015-06-04

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör med inriktning ekonomi och avstämning ansvarar du för att kvalitetsgranska de löneunderlag som ska till Statens servicecenter (SSC), viss rapportering i lönesystemet och att kontinuerligt tillsammans med SSC arbeta med förbättringsåtgärder. I uppgifterna ingår även granskning av utlägg och reseräkningar. Som löneadministratör kommer du ha ett mycket nära samarbete med SSC.

En viktig del av arbetsuppgifterna är också avstämning och redovisning, gällande i första hand lönerelaterade konton. I viss mån, samt vid sjukdom och semestrar även annan ekonomiadministration så som leverantörsfakturor och administration av in- och utbetalningar.

Arbetsuppgifterna består även av att ge råd och stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor samt kring den ekonomiska redovisningen som är kopplad till frågorna.

Du kommer vidare att vara delaktig i både uppbyggnads- och förändringsarbete kring arbetsrutiner på HR-avdelningen. Ditt arbete sker i samverkan med övriga kollegor på avdelningen och du kommer att ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen när det gäller den ekonomiska redovisningen.

I anställningen ingår viss administration kring pensionsärenden (avtal gällande pensionsadministration SPV), försäkringsfrågor och andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har

Relevant utbildning, minst gymnasienivå. Erfarenhet av kvalificerad löne- och ekonomiadministration (minst 2 år), gärna inom statlig förvaltning. Meriterande är erfarenhet från högskoleområdet.

Kunskaper om statliga löne- och förmånsavtalet samt pensionsavtalet är meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Du är beredd att arbeta med en mängd varierande arbetsuppgifter och lösa såväl små som stora uppgifter på ett situationsanpassat och flexibelt sätt. Din servicevilja är uttalad, du är noggrann, målinriktad och ansvarstagande. På ett mindre lärosäte i en fas av förändring är det dessutom viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten.

Anställningen

Anställningen gäller tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.  Högskolan tillämpar sex månaders provanställning.

Stockholms konstnärliga högskola har höga ambitioner när det gäller att ta tillvara olikheter och mångsidig kompetens. Vi välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald.

Om ansökan
Ansökan innehållande CV och kopior av de betyg och intyg du vill åberopa ska ha inkommit senast 2015-06-28 märkt med dnr 2015/717/2.2.1.

Varmt välkommen med din ansökan!

För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning t.o.m.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 2015/717/2.2.1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Månsson, HR-chef 08-49 400 218
Anne-Lee Lindgren, HR-specialist 08-49 400 277

Företag
Stockholms konstnärliga högskola

Adress
Stockholms konstnärliga högskola
Box 24045
10450 Stockholm

Kontorsadress
Box 24045

Jobbnummer
2324265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms konstnärliga högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms konstnärliga högskola: