Löneadministratör
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd / Ekonomiassistentjobb / Skövde
2017-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2018-05-15) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT, kontaktcenter, kommunikation och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen.
Löneenheten utbetalar ca 9000 löner per månad till medarbetare i Skövde kommun, Tibro kommun och Grästorps kommun. Vi administrerar även löneutbetalningar till flertalet av Skövdes kommunala bolag och kommunalförbund samt utbetalningar till t ex förtroendevalda och uppdragstagare.
Publiceringsdatum2017-10-09ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med löneadministration samt att ha mycket kontakt med interna och externa kunder. I arbetet ingår även HR-relaterade administrativa uppgifter och tolkning av löneadministrativa frågor utifrån gällande kommunala avtal. Råd och stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor samt utbildning och support i system- och löneadministrativa frågor är också en del av arbetet.
Du kommer att ingå i ett team med mycket kunskap och erfarenhet där vi lär av varandra, ser till helheten och har fokus på kunden
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk alternativt administrativ inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om arbetsrättsliga lagar och kommunala kollektivavtal. Du har kunskap i hela löneprocessen, från inrapportering till bokföring. Erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentlig verksamhet är meriterande samt förståelse för de förutsättningar som styr en offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har god datorvana och kan hantera Officepaketet.
• Du har god logisk förmåga och är strukturerad och noggrann
• Du har god förmåga att självständigt prioritera och planera arbetet
• Du har ett professionellt förhållningssätt och är rak och tydlig i din kommunikation
• Du har god förmåga att bygga och vårda förtroendefulla relationer
• Du har drivet att utveckla verksamheten och ständigt förbättra
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-22
Ange följande referens när du ansöker: A718960
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Medin 0500-49 82 21
FöretagSkövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd
AdressSkövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd
Fredsgatan 4
54183 Skövde
KontorsadressSkövde kommun 54183 Skövde
Jobbnummer 3739677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.