Löneadministratör

Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd / Ekonomiassistentjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Löneenheten tillhör sektor styrning och verksamhetsstöd som erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen.

Löneenheten utbetalar ca 9000 löner per månad till medarbetare i Skövde kommun, Tibro kommun och Grästorps kommun. Vi administrerar även löneutbetalningar till flertalet av Skövdes kommunala bolag och kommunalförbund samt utbetalningar till t ex förtroendevalda och uppdragstagare.



Publiceringsdatum
2018-05-15

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med löneadministration. I arbetet ingår HR-relaterade administrativa uppgifter och tolkning av löneadministrativa frågor utifrån gällande kommunala avtal. Råd och stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor samt att genomföra utbildning och support i system- och löneadministrativa frågor är också del i arbetet.

Du kommer att ingå i ett team med mycket kunskap och erfarenhet där vi lär av varandra, ser till helheten och har fokus på kunden.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial eller eftergymnasial utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap om arbetsrättsliga lagar och kommunala avtal.

Erfarenhet av flerårigt löneadministrativt arbete är ett krav och det är meriterande om du har denna erfarenhet från kommunal sektor. Meriterande är även erfarenhet av HR-plus och Medvind. Du har en god förståelse för de förutsättningar som styr en offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har god datorvana och kan hantera Officepaketet.
Erfarenhet av systemadministration och ekonomisk uppföljning är meriterande.

Du har god förmåga att vidmakthålla förtroendefulla relationer till chefer, medarbetare och externa kontakter, t ex myndigheter. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har förmåga att balanserna mellan kund- och serviceperspektiv och intern kontrollfunktion.

Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga.



ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: A783062
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Strandberg 0500-49 82 49

Företag
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Adress
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd
Fredsgatan 4
54183 Skövde

Kontorsadress
Skövde kommun 54183 Skövde

Jobbnummer
4142099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd: