Löneadministratör

Hallstahammars kommun / Ekonomiassistentjobb / Hallstahammar
2015-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2016-01-11) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar

Löneenheten söker en LÖNEADMINISTRATÖR

Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.

OM TJÄNSTEN

Hallstahammars kommuns löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen. Löneenheten hanterar och bearbetar kommunens alla löner och löneutbetalningar (totalt c:a 2000 löner) varje månad.

Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering i Personec P utgör en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är korrekta. Du registrerar nyanställd personal och ansvarar för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig del i uppdraget är att läsa och förstå gällande avtal.

Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen mot vilka du har en stödjande och rådgivande roll och du håller i internutbildningar. Även externa kontakter med bl a försäkringskassan och kronofogdemyndigheten ingår. Du kommer också att arbeta med vidareutveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på löneenheten samt delta i avdelningens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.

Övriga stödsystem som används i organisationen är:
• Time Care schemaplanering
• Time Care Pool vikariehantering
• Personec utdata för statistikuttag
• Personec förhandling
• WinLas anställningstidsbevakning

Publiceringsdatum
2015-08-17

Kvalifikationer
Formella krav:

• Gymnasiekompetens
• Någon form av eftergymnasial utbildning inom löneadministration som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• Erfarenhet av löneadministrativt arbete och/eller av att arbeta i Personec P

Färdigheter:

Datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet

PERSONLIG PROFIL

Vi söker dig som:
• Tar egna initiativ och kan arbeta självständigt
• Har god samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra på ett lyhört sätt
• Är serviceinriktad, lugn och tillmötesgående
• Är anpassningsbar och flexibel utan att kompromissa med kvaliteten
• Är positiv, ansvarsfull, plikttrogen och lojal
• Är strukturerad och noggrann och tycker om att arbeta metodiskt
• Har intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt och du är bekväm i rollen som internutbildare

Vi ser gärna att du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och kommunala avtal samt erfarenhet av praktisk löneadministration från det kommunala området. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vid den personliga profilen.

FACKLIG KONTAKT

Eva-Lena Verner, Vision, telefon 0220-240 39

UPPLYSNINGAR

Lämnas av Helene Mårtén, HR-chef, telefon 0220-240 88.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan till kommun@hallstahammar.se eller till Hallstahammars kommun,
734 80 Hallstahammar senast 2015-08-28.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@hallstahammar.se

Kontakt
Helen Mårtén, HR-chef 0220-24088

Facklig kontakt
Eva-Lena Verner, Vision 0220-24039

Företag
Hallstahammars kommun

Adress
Hallstahammars kommun
73480 HALLSTAHAMMAR

Kontorsadress
Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0220-24000
E-postadress: hallstahammarskommun@hallstahammar.se

Jobbnummer
2392623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun: