Löneadministratör

Hallstahammars kommun / Ekonomiassistentjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar

HR- och löneenheten söker en LÖNEADMINISTRATÖR

Heltid, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. I tjänsten ingår systemförvaltaruppgifter.

OM TJÄNSTEN
Hallstahammars kommuns HR- och löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen. Löneenheten hanterar och bearbetar kommunens alla löner och löneutbetalningar (totalt c:a 2000 löner) varje månad.

Som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering i Personec P utgör en stor del av uppdraget. Du ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av att inkomna uppgifter är korrekta. Du registrerar nyanställd personal och ansvarar för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig förutsättning för uppdraget är att du kan läsa och förstå gällande avtal.

Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen mot vilka du har en stödjande och rådgivande roll och du håller i internutbildningar. Även externa kontakter med bl a försäkringskassan och kronofogdemyndigheten ingår. Du kommer också att arbeta med vidareutveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på löneenheten samt delta i avdelningens gemensamma uppföljnings-, planerings- och utvecklingsarbete.

I ditt uppdrag som löneadministratör kommer det även att ingå uppgifter som systemförvaltare till c:a 50 % av tjänsten, b la kommer du att ansvara för hantering av statistik i Personec P utdata.

Publiceringsdatum
2016-01-11

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning och vidareutbildning som lönespecialist eller motsvarande, alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat löneadministrativt arbete. Din datorvana är god, du kan hantera Officepaketet och IT-verktyg och du har intresse och förståelse för lönesystemets uppbyggnad. Erfarenhet av kundrelaterat arbete ses som meriterande och vi ser gärna att du har kunskap om arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal.

Vi söker dig som brinner för service och i din yrkesroll anstränger du dig för att leverera lösningar. Din samarbetsförmåga är god och du kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Som person är du strukturerad och du tar ansvar för din uppgift samt handlar i enighet med fattade beslut, mål, policyer och riktlinjer. I stressade situationer behåller du ditt lugn och fokuserar på rätt saker. Vi ser också att du som söker är noggrann och du strävar alltid efter att hålla hög kvalitet på ditt arbete.

FACKLIG KONTAKT
Eva-Lena Verner, Vision, tel: 0220-240 39

UPPLYSNINGAR
Lämnas av Helene Mårtén, HR-chef, tel: 0220-240 88.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan till kommun@hallstahammar.se eller till Hallstahammars kommun,
734 80 Hallstahammar senast 2016-01-29.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommun@hallstahammar.se

Kontakt
Helene Mårtén, HR-chef 0220-24088

Facklig kontakt
Eva-Lena Verner, Vision 0220-24039

Företag
Hallstahammars kommun

Adress
Hallstahammars kommun
73480 HALLSTAHAMMAR

Kontorsadress
Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0220-24000
E-postadress: hallstahammarskommun@hallstahammar.se

Jobbnummer
2609001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun: