Löneadministratör

NCC / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

HR Services Sverige (HRS), är ett Shared Service Center som levererar administrativa HR- och lönetjänster till NCC:s bolag inom Sverige med ca 11 000 anställda. HRS består idag av 43 medarbetare uppdelat i fyra grupper. HRS Lön, HRS Löneredovisning & Utlägg, HRS Business Solutions samt HR support & administration. Lönegruppen består av 19 personer: tre teamledare, en lönespecialist samt 14 Löneadministratörer och en gruppchef.

Rollen hos oss

Vi söker nu ytterligare en person som är intresserad av att arbeta med löneadministrativt arbete både självständigt och i team. Du ingår i ett team där samarbete är av stor vikt. Arbetet innebär att ge service, information, support och stöd till chefer och anställda inom NCC Sverige avseende lönefrågor. Tjänsten innefattar även kontakter med myndigheter och andra externa aktörer.

Dina erfarenheter

Du har mer än fem års erfarenhet av självständigt arbete inom löneadministration. Du har erfarenhet av hela löneprocessen och förståelse för kopplingen mellan Lön-HR/Ekonomi. Du har god vana av att tolka kollektivavtal. Du är van att jobba i större lönesystem, meriterande med erfarenhet av Pol Bas. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att jobba i shared service center inom lön. Du har en YH- utbildning inom lön. En arbetslivserfarenhet inom ekonomi ses även som meriterande.

Dina egenskaper

För att lyckas bra i rollen som löneadministratör ser vi gärna att du är noggrann och uppmärksam på detaljer,  men samtidigt flexibel i ditt sätt att arbeta. Du är en nyfiken person som är öppen för förändringar och nya sätt att arbeta. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra är det viktigt att du trivs att arbeta i team. Att du har ett stort intresse för lönefrågor är lika självklart som viljan att ge bästa service till alla anställda.

Ytterligare information

Tjänsten är heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna. Tillträde snarast möjligt.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till HR generalist Marie Holmberg 08-585 521 04, marie.holmberg@ncc.se . Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2015-01-14. Under jul-, nyår och trettondagshelgen har vi inte möjlighet att besvara dina frågor kring tjänsten utan ber att få återkomma till dig efter helgerna.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-12-19

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Holmberg, HR Generalist 08-585 521 04

Företag
NCC

Adress
NCC
Vallgatan 3
17080 170 80

Kontorsadress
Vallgatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2107912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: