Löne- och personaladministratör

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Kramfors eller i hela Sverige

Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör för ett tidsbegränsat uppdrag med möjlighet till förlängning. Tjänsten löper över cirka 12 månader, med start i början av november och kan komma att förlängas beroende på verksamhetens behov. Är du en detaljorienterad person med erfarenhet av löneadministration? Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Löne- och personaladministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa korrekt och tidsenlig lönehantering för kundens anställda. Du kommer att ansvara för att upprätthålla efterlevnad av relevanta lagar och förordningar, samt ge stöd till HR-avdelningen. Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill använda din kompetens inom löneadministration i en dynamisk och stimulerande miljö, där du bidrar till en smidig process.

Dina ansvarsområden i denna roll kommer att omfatta hantering av månatliga löneutbetalningar inklusive avdrag, bonusar och övertidsersättning för anställda både i Sverige och i andra nordiska länder. Du kommer att vara ansvarig för att uppdatera löneinformation och säkerställa att lönehanteringen följer gällande lagar och regelverk samtidigt som du håller dig uppdaterad om eventuella förändringar i lagstiftningen.

Vidare kommer du att hantera lönerelaterade frågor från anställda snabbt och korrekt, samt förbereda och lämna in lönerapporter och sammanställningar till ledningen vid behov. Du kommer också att assistera vid förberedelser av lönerelaterade skattedeklarationer och årsavslut, samt samarbeta nära med HR- och ekonomiavdelningen för att säkerställa en sömlös integration av löneprocesserna. Upprätthållandet av hög konfidentialitet vad gäller anställdas löneuppgifter och personlig information är en självklar del av ditt arbete.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stor noggrannhet för att hantera flera uppgifter samtidigt och att du kan hålla deadlines. Du bör ha en stark förmåga att tolka och tillämpa komplexa regler och riktlinjer inom löneområdet samt utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Erfarenhet av löneadministrationsprogram och goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel är nödvändigt. Slutligen är det viktigt att du trivs att samarbeta och att arbeta effektivt tillsammans med andra avdelningar.

Tjänsten är med fördel baserad i Sundsvall, med möjlighet till distansarbete.

Låter det som någonting för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72099".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Umeå AB

Kontakt
Sofie Cardegren
sofie.cardegren@poolia.se
073-344 71 76

Jobbnummer
8871886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: