Löne- och ekonomiassistent med prioriteringsförmåga sökes till U

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av löneadministration och söker nya utmaningar inom ett framgångsrikt företag? Vår kund i Umeå söker nu dig som är noggrann och strukturerad med en god prioriteringsförmåga. Vill du arbeta administrativt och ekonomiinriktad med inslag av arbetsrätt är detta tjänsten för dig!

Om uppdragsgivaren:

Vår kunds vision baseras på hållbart bostadsbyggande där människan är i fokus. De är en betydande aktör på hyresmarknaden och hyr ut såväl studentbostäder som vanliga hyreslägenheter och lokaler. De lägger stor vikt vid trygghet, professionell service och miljö, vilket skapar förutsättningar för deras hyresgäster att trivas. Miljömedvetandet bland anställda och kunder arbetar de för att öka genom kompetensutveckling, kunskapsspridning och delaktighet. Vidare ställer de tydliga krav på miljöanpassningar hos deras kunder.

Publiceringsdatum
2018-10-30

Arbetsuppgifter
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande löneadministrativa uppgifter såsom registrering, lönebearbetning och semesterskuld, bokföring av löner, skattedeklaration och lönestatistik. Du kommer även ansvara för flextidssystemet. samt hantera pensionsfrågor och kollektivförsäkringar. Därtill ingår att administrera anställningsavtal och arbetsgivarintyg, tolka kollektivavtal, samt hantera kundfakturering och leverantörsfakturor. Arbetet sker till stor del i lönesystemet Agda.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom löneadministration
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Kunskaper i MS Office
• Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Agda

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% under perioden 2018-11-19 - 2019-11-30.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4430490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: