Lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Treserva till socialförvaltningen Nordost
Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
Publiceringsdatum2024-01-25ArbetsuppgifterÄr du serviceinriktad, tycker om att samarbeta och vill ha nya utmaningar? Vi söker nu en ny kollega till oss på Administrativa enheten i Socialförvaltning Nordost, inom funktionen Lokalt verksamhetsstöd (LVS) i verksamhetssystemet Treserva.
Inom Socialförvaltning Nordost finns det idag 3 administrativa enheter som ansvarar för stor del av stöd och service till socialtjänstens verksamheter. Du kommer att arbeta inom Enheten för administrativt verksamhetsstöd, där det finns fyra medarbetare inom LVS inklusive en samordnare för funktionen. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår service och har organiserat oss i olika funktioner per enhet. Funktionerna är uppdelade på något av de tre kontoren, Förstamajgatan, Tellusgatan och Hjällbo Lillgata.
I rollen som LVS blir du specialist i Treserva och arbetar med utbildning och support i systemet till medarbetare och chefer inom förvaltningen. Du utför utbildningar i systemet, anpassade till nyanställda såväl som till befintlig personal. Stort fokus under utbildningarna ligger på att handläggningen i systemet är rättssäker och överensstämmande med välfärdens processer samt de lagar och föreskrifter som gäller inom socialtjänstens område.
Vidare deltar du i relevanta forum och ansvarar för att ta del av, anpassa och fördela information om nyheter och förändringar till berörda användargrupper inom och utom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår även daglig support till användarna i Treserva samt systemadministration. Du kan få i uppgift att ta fram statistik, internkontroll och underlag till förvaltningens chefer samt att genomföra utredningsuppdrag.
KvalifikationerVi söker dig som har en socionomutbildning eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är efterfrågat att du har erfarenhet från en administrativ roll och av att arbeta i verksamhet med sekretess och tystnadsplikt. Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom individ- och familjeomsorg (IFO). Det är meriterande om du tidigare arbetat som LVS i verksamhetssystemen Treserva och SAMSA och har erfarenhet av att hålla utbildningar i verksamhetssystemen.
I din yrkesroll behöver du kunna ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt. Du planerar dina arbetsdagar på ett självständigt sätt, men också i samarbete med dina närmsta kollegor. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt.
Du tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och god service. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du skapar goda relationer med både chefer och kollegor inom den egna verksamheten såväl som utanför.
Du har förmågan att presentera information på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt bidrar med positivitet och entusiasm. Givetvis tycker du om att arbeta i Treserva och kan skapa engagemang hos dina kollegor kring hur de bäst använder systemet, för en rättssäker och effektiv handläggning.
Urval och intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C174585".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Nordost
Kontakt Enhetschef
Viktor Haldén
viktor.halden@socialnordost.goteborg.se 031-365 40 49 Jobbnummer 8418517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.