Lokalstrateg/lokalplanerare sökes till Södermalms stadsdelsförva

Stockholms stad; Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Södermalm SDF
Administrativa avdelningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Södermalms stadsdelsförvaltning har cirka 120.000 invånare, stadsdelsområdet sträcker sig från Långholmen i väster till Södra Hammarbyhamnen i öster. Vi hyr in lokaler till förskolor, vård- och omsorgsboenden, försöks- och träningslägenheter, bostäder för funktionsnedsatta med mera.
Lokalfunktionen är organiserad inom Administrativa avdelningen och består av två lokalstrateger och två lokaladministratörer. Inom avdelningen finns därutöver funktioner för HR, ekonomi, stadsmiljö, IT m.m. På avdelningen arbetar idag ca 35 personer, vi sitter i fina lokaler på Medborgarplatsen.

Att vara lokalstrateg på Södermalm innebär mycket kontaktskapande arbete både inom och utom förvaltningen. Det är en stimulerande och rörlig tjänst som kräver en proaktiv och kommunikativ person.

1 plats(er).Din huvuduppgift är att i nära samarbete och samverkan med förvaltningens verksamhetsansvariga säkerställa tillgången på ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler, och se till att gällande myndighetskrav och regelverk uppfylls.

Som lokalstrateg på Södermalm har du huvudansvar för ny- och ombyggnationer innefattande planering, teknisk utformning, genomförande och uppföljning.

Du deltar i lokalplanering och uppföljning i dialog och nära samarbete med verksamheterna, dvs äldreomsorgsavdelningen, sociala avdelningen och förskoleavdelningen. Din främsta målgrupp är förvaltningens verksamhetsansvariga. Men arbetet kräver också mycket kontakter med exploaterings- och stadsbyggnadskontoret, fastighetsägare samt stadens övriga förvaltningar och bolag.

Du ansvarar också för avtal och kontraktsvård av förvaltningens lokaler, samt sköter uppsägningsförfarandet vid avveckling av lokaler. Stadens gemensamma lokaladministrativa system, LOIS-systemet, är ett viktigt stöd i arbetet.

I samarbete med avdelningens verksamhetscontrollers görs uppföljningar, kalkyler och prognoser, samt underlag till förvaltningens verksamhetsplaner, tertialrapporter och budget.

Du ger stöd till verksamheterna så att myndighetskrav och regelverk uppfylls och följs med avseende på ex brandskydd, Arbetsmiljölagen, Miljölagstiftningen, Livsmedelslagens etc.

Andra arbetsuppgifter:
• Företräda förvaltningen vid hyresförhandling/tvister samt kontraktsvård.
• Hantera löpande och akuta driftsfrågor.
• Förmedla extern och intern information i lokalfrågor.
• I förekommande fall skriva tjänsteutlåtanden och remisser.

För att fungera i den här rollen är det viktigt att du trivs i att vara i ständig rörelse, och snabbt kan växla mellan att arbeta operativt och strategiskt. Arbetet kräver därför en väldigt god problemlösande analysförmåga, och att du har förmågan att ta itu med komplexa problem på olika nivåer. Arbetets bredd och omfattning kräver god struktur och förmåga att organisera och prioritera.

Arbetet kräver att du är självgående, att du tar eget ansvar och på egen hand kan ta snabba beslut i pressade situationer.

Det är också viktigt att du lockas av att vara i en roll som kräver att du interagerar och kommunicerar med många olika kontaktytor, att du har lätt för att bygga och vårda professionella relationer. Det kräver att du tycker om att arbeta serviceinriktat och med fokus på att leverera lösningar.

Vi fäster stor vikt vid sökandes personliga egenskaper.

Övriga kvalifikationer:
Högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet.

Kunskap om myndighetskrav och avtalsfrågor särskilt beträffande hyresavtal.

Kunskap om stadens kärnverksamheter, förvaltningar och bolag är värdefullt men ej ett krav.

Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

God datorvana, kunna hantera både word och excel.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Erfarenhet av lokal- och byggnadsfrågor.
Varaktighet: Tillsvidare. Provanställning kan förekomma.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Administrativ chef Ted Emanuelsson,08-50812150

Per Lind, HR-specialist, 08-50812046, Per.Lind@stockholm.se
Jösta Claeson, Vision, 08-508 25 229 , josta.claeson@stockholm.se (facklig)
Catarina Hillås-Lindberg, SACO, 08-508 13 227 (facklig)

Tillträde: 1 mars, eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-10-30

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-20
Ansökan skickas till:
Administrativa avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A23418
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms stad; Administrativa avdelningen
Södermalm SDF

Jobbnummer
1690260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Administrativa avdelningen: