Lokalsamordnare Serviceförvaltningen
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg Varberg har unika möjligheter med sitt läge, havet och naturen. För att utnyttja den fulla potentialen ska Varberg utvecklas till "Västkustens kreativa mittpunkt". För att lyckas krävs nytänkande, framåtanda, kunskap och mod. Vår Vision 2025 skapar förutsättningar för tillväxt i hela kommunen och en fantastisk livsmiljö. I Varbergs kommun bor drygt 60 000 invånare och befolkningen ökar stadigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Serviceförvaltningens fastighetsavdelning, söker dig som har en förmåga att se helheten i lokalsamordningsuppdraget. Du är dessutom ett kompetensstöd vid åtgärdsval och förstudier i fastighetsinvesteringar.
Vi är inne i en spännande utvecklingsfas där vi i ett växande Varberg investerar i flera olika typer av projekt för kommunal service såsom nya skolor, förskolor, ny simhall, förvaltningslokaler mm. Vi behöver utveckla vår lokalresursplan och process för att möta en växande kommun och utbyggnadsordning. Vi behöver också säkerställa att kommunens fastighetsbestånd nyttjas på ett optimalt sätt samt bibehåller sitt värde.
Som lokalsamordnare blir du en viktig nyckelspelare och en nödvändig resurs till andra förvaltningar och lokalförsörjningsstrategen.
Publiceringsdatum2015-12-07ArbetsuppgifterSom lokalsamordnare kommer du att stå för det kommunövergripande perspektivet i lokalsamordningsfrågor. Du kommer att arbeta nära förvaltarna och lokalförsörjningsstrategen för att utveckla Varbergs kommuns fastigheter mot ett effektivt lokalnyttjande och lokalresursanvändning, med fokus optimering.
• Du har ett samordningsansvar, med helikopterperspektiv, mellan kommunens olika förvaltningars lokalbehov. Du ansvarar för att utveckla kommunens lokalresursprocess och lokalresursplan. Du tar fram underlag som kräver politiska beslut
• Du arbetar aktivt med omvärldsbevakning och benchmarking för att hitta smarta arbetssätt, samarbetsformer och nyckeltal mm för att utveckla kommunens fastighetsbestånd
• Du har samordningsansvar för kommunens förvaltningars gemensamma lokalbehov och ett nära samarbete med lokalrepresentanter från kommunens olika förvaltningar
• Du medverkar i kommunens lokalförsörjningsgrupp
Tjänsten som lokalsamordnare ingår i fastighetsavdelningens styrgrupp.
KvalifikationerVi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbete och gärna kunskap och förståelse för verksamheterna inom offentlig förvaltning. Arbetet ställer krav på god förmåga att samordna, samarbeta och till självständigt arbete. Du ska vara tydlig, öppen och pedagogisk ditt arbete och förhållningssätt. Du ska ha en god kommunikativ förmåga såväl skriftligen som muntligen.
Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och arbetslivserfarenhet.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-11 eller enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning, ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-21
Ange följande referens när du ansöker: A524803
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Lindh, Avdelningschef Fastighet
Facklig kontaktTiina Salo Johnsson, Sveriges Ingenjörer 0340-88479, 0702-68 84 79
Käthe Johnsdotter Strömstedt, Vision 0763-15 43 50
FöretagVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg
KontorsadressÖstra Långgatan 24 43280 Varberg
Jobbnummer 2564099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.