Lokalförsörjare
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2018-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokalförsörjare" (publicerad 2019-03-29) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteverkets lokalsektion ansvarar för att Skatteverket och Kronofogden har verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler. Skatteverket är även värdmyndighet för bland annat Valmyndigheten och Skatterättsnämnden vilket innebär att sektionen även ansvarar för dessa myndigheter och nämnders lokaler. Sektionen består av ca 10 medarbetare och nu behöver sektionen förstärkas med ytterligare lokalförsörjare. Skatteverkets lokaler finns från Malmö till Haparanda.
Som lokalförsörjare på lokalsektionen ansvarar du tillsammans med dina kollegor för delar i Skatteverkets lokalförsörjningsprocess. Arbetet innebär bland annat projektledning av lokalprojekt (inklusive hyresförhandling), kvalitetssäkring av flytt- och ombyggnadsprojekt, kontroll och uppsägning av hyreskontrakt samt förvaltning av avtal.
Tillsammans med enhetens lokalstrateg deltar du i framtagandet av lokalförsörjningsplaner som bland annat är beslutsunderlag för eventuella förändringar i lokalbeståndet. Du gör också omvärlds- och marknadsbevakningar, har kontakt med hyresvärdar och tar fram rapporter. Allt detta för att se till att Skatteverket är i framkant i lokalrelaterade frågor.
I ditt arbete kommer du att behöva ha
• god kännedom om verksamhetslokalerna
• närhet till, och direktkontakt med verksamhetschefer, intressenter, fastighetsägare och förvaltare, eldistributörer, byggföretag etc.
• nära kontakt med övriga verksamhetsstöd för att bland annat säkerställa lokalernas säkerhet, skalskydd, arkivstandard, tillgänglighet och miljöpåverkan m.m.
• När du arbetar i projekten kommer du att arbeta tillsammans med och få stöd från andra sektioner inom Skatteverket som bland annat hanterar IT, inköp, juridisk avtalstolkning, ritningar, projektering och analyser.
Som lokalförsörjare har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten. Skatteverkets lokaler finns från Malmö till Haparanda och vi är sammanlagt 21 anställda på sektionen. I Solna är vi idag 16 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning på antingen fastighets- eller hyresjuridik, fastighetsekonomi alternativt flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• kunskap om hyreslagstiftning och hyresavtalshantering
• god förmåga att arbeta resultat- och målinriktat
• god förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• god förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt
• god förmåga att kommunicera i tal och skrift
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på myndighet, har genomfört ABW-projekt samt innehar b-körkort.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-11-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRickard Fredriksson, tf sektionschef
rickard.fredriksson@skatteverket.se 010-574 56 13
Sandra Jonsson, hr-konsult
sandra.jonsson@skatteverket.seViking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-5748013
Åke Nilsson, Facklig kontaktperson SACO 010-5742718
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
17194 Solna
KontorsadressBox 123
Jobbnummer 4466743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.