Logistikassistent till Logistikenheten
Enköpings kommun Serviceförvaltningen / Kontorsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Serviceförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Serviceförvaltningen omfattar ekonomi- och lön, IT, logistik, kundstöd, tryckeri, post- och expeditionsvaktmästeri, växel/reception samt kommunens tjänsteresor. Genom dialog och ständig utveckling uppfyller vi våra kunders behov av effektiva servicetjänster. Engagerade medarbetare och ledare är en förutsättning för att nå vår vision; att bli kommunens ledande servicepartner inom kommunen.
Du kommer att tillhöra Logistikenheten som hanterar inköp, avtal och upphandlingar samt licenser och inventeringar. Logistik är en växande enhet och i en utvecklingsfas där målet är ökad kundnöjdhet. Kreativitet, ansvarstagande och en noggrann arbetsstruktur driver Logistik framåt. Vi erbjuder en arbetsmiljö med högt tempo, både ett rutinartat och föränderligt arbete med härliga kollegor samt kontorslandskap utan havsutsikt.
Publiceringsdatum2015-03-24ArbetsuppgifterArbetet omfattar till stora delar ärendehantering, registrering och uppföljning för att säkerställa god leverans. Du kommer arbeta i Office, SD+ och Agresso. Du följer och håller dig uppdaterad kring avtal, standardsortiments och produktförändringar.
Du är ett stöd för verksamheterna med produktinformation och rådgivning och arbetar löpande med leveransstatus via ärendesystem, mail och telefon. Ditt arbete blir att bistå med administrativt stöd för upphandlingsunderlag.
Som logistikassistent administrerar du även inventeringsrapporter till de olika förvaltningarna. Tunga lyft förekommer då vi hanterar viss lagerhållning.
KvalifikationerDu som söker ska ha kännedom om eller erfarenhet av upphandlingar och Lagen om offentlig upphandling.
Vi vill även att du som söker har:
• lägst gymnasieutbildning eller motsvarande
• goda kunskaper om Office 2013 och i synnerhet Excel
• god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ärende- och fakturasystem
• god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
• erfarenhet av service och kundbemötande
Du tycker om att samarbeta och kan lätt anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du behöver vara ansvarstagande, ha ett väl utvecklat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat. Du är även van att arbeta utifrån rutiner och processer.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller annat servicearbete är meriterande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-05-01 Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-12
Ange följande referens när du ansöker: A460251
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Hansen, Avdelningschef 0171-62 57 14
Facklig kontaktKerstin Sjöberg, Facklig företrädare för Vision 0171-62 50 00 (växel)
FöretagEnköpings kommun Serviceförvaltningen
AdressEnköpings kommun Serviceförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING
KontorsadressKungsgatan 42 74580 Enköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2219099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.