Logistics Coordinator

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Logistics Coordinator

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Logistics Coordinator för omgående tillsättning, uppdraget är på ett år med stor möjlighet till förlängning.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men underpandemitider så utförs arbetet hemifrån efter en upplärningsperiod.

What will this role achieve?
• To achieve inputting sales order in SAP as well as issuing PO to factory, etc. in timely manner without delay. through material master registration in time, and manage related information in the system.
• To achive customs clearance process proficiency.
• To achive logistics process improvement.
• To achive preventing aging stock with BC grade product.
What will be your key deliverables?
• Material Master Registration
• HS code control
• BC Grade Sales
• Various report weekly/monthly both within and outside of the organizatoin.
• Various Logistics support and cooridnation.
• RPA control

Jobscope

• Material Master Handling in registration of new materials and coordination of this information within the organization as well as maintenance related information such as CBM, chemical tax, etc. in SAP.
• HS code control with customs team
• BC grade sales (technical return + commercial return), to initiate/coordinate/control overall process
• Various reports weekly or monthly both within and outside of the organization such as stock-in-transit report (internal), statistics report (SCB, external), etc.
• Various logistics support and coordination such as IMEI scanning status follow up, monthly delivery date verification in system vs. CMR, invoice follow up, knox guard administration, etc.
• RPA (Robotic Process Automation) control to support daily running of automated process performed via RPA and manage exceptions, and to ensure these automated processes work alongside wider business processes effectively.
• Customs coordination's backup
The liaisons for Logistics Coordinator are ;

• Sales (KAM, Product Manager, E-commerce Sales Lead)
• SELS (customs team)
• MIS/BI Department
• Order administration
• SCM coordinator
• SDS(Logistics)
• Finance (AR/AP)
• BC grade sales partner
• Sustainability team

What do we need for this role?

• Minimum 1-2 years of proven record of accomplishment of successful administration/coordination in Logistics, Customs, or equivalent area, with reporting experience.
• Advanced Excel skill
• Experience in ERP system (e.g. SAP (NERP)) is a plus.
• Excellent verbal and written communication skills in English
• The ability to multi-task, organize and manage multiple tasks and prioritize effectively
• The ability to communicate and interact effectively within the company across different functions
• Attention to detail, yet ability to have holistic view
• Structured and organized
• Strong analytical skills
• Flexible, logically minded and tolerant with problem solving skills
• Well-presented and professional with strong customer focus.
Samsung is a dynamic company in a fast moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with us you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar alla på Samsung hemifrån efter upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår ivårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:

• ett cv på engelska
• ett personligt brev på engelska
• ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
• ett löneanspråk

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Ett års uppdrag med chans till förlängning Heltidsanställning

Publiceringsdatum
2021-09-01

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)

Jobbnummer
5936307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: