Logistics Controller
Alstom Transport AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alstom Transport AB i Helsingborg,
Landskrona,
Lund,
Malmö,
Hässleholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2013-09-16Beskrivning av verksamhetenAlstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden.
Vi ska förstärka vår organisation i Helsingborg och söker nu en Logistics Controller som ska ansvara för hanteringen av trasigt material på Raus Depå.
Dina arbetsuppgifterSom Logistics Controller kommer du tillhöra den lokala projektorganisationen på Raus bestående av inköpare, materialplanerare, teknisk support och lagerpersonal och kommer arbeta tätt tillsammans med den centrala inköpsorganisationen.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för hantering av trasigt material som kommer in till lagret. Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsorder, packa gods för reparation eller till kund, boka transporter till leverantör/kund samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer som finns.
Du ansvarar att säkerställa att allt material till och från kund blir hanterat i tid och att
daglig hantering över material som ska plockas/skickas/repareras prioriteras och utförs.
Du kommer även vara support till lagerarbetarna gällande logistik av nytt material.
Utbildning och erfarenhetSom person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är:
Kvalifikationer• Kommunikativ
• Prestigelös
• Flexibel
• Erfarenhet av lagerarbete och operativa inköp
• God datorvana är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna.
• Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt.
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Gymnasieutbildning
• Kund- och serviceinriktad
Meriterande
• arbeta med SAP
• högskoleutbildning tex. Lager logistik
För att klara arbetet som Logistics Controller behöver du vara en bra lagspelare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav.
Urval sker löpande.
FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Vxl: 08-723 65 80
Merituuli Valli, HR
Mia Larsson, Project Manager Parts & Logistics
Skicka in din ansökan snarast via
www.careers.alstom.com.Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMia Larsson, Chef, 076-1136572
Herituuli Valli, HR, 070-1801770
FöretagAlstom Transport AB
AdressAlstom Transport AB
25262 Helsingborg
KontorsadressLokmansgatan 10
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 042-370200
Jobbnummer 1653889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.