Ligula Hospitality Group AB söker HR & Sustainability Manager

Ligula Hospitality Group AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2023-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ligula Hospitality Group AB söker HR & Sustainability Manager" (publicerad 2023-03-17) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ligula Hospitality Group AB i Göteborg, Mölndal, Vänersborg, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas!

Nuvarande HR Manager går vidare i sin karriär vi söker därför en efterträdare till Ligula Hospitality Group.

Arbetar du idag med avtalsfrågor och förhandlingar? Har du tidigare erfarenhet av löneadministration och miljöfrågor? Då kan detta vara ditt nästa steg i din karriär!



Som HR & Sustainability Manager inom Ligula Hospitality Group har du det strategiska och operativa ansvaret för Employer Branding tillika företagets HR- och lönefunktion samt hållbarhetsarbete. I denna roll skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd, utvecklar och kvalitetssäkrar processer inom dessa områden. Du stöttar också organisationens chefer i frågor som bland annat rör arbetsrätt, förhandlingar, kollektivavtal samt individärenden.



Som HR & Sustainability Manager har du både externa och interna kontakter med arbetsgivar- och arbetstagarorganisationer. Ligula är även diplomerade enligt Svenskt Miljödiplom.



Rollen ingår i koncernens ledningsgrupp och du samordnar HR funktionerna i de övriga länder där våra hotell finns.

PROFIL

Vi söker dig som har adekvat utbildning och erfarenhet från en liknande roll.



Då vi finns i flera länder är flytande engelska och svenska ett krav, både i tal och skrift. Meriterande men inget krav är även kunskaper i tyska.

Avgörande för rollen är en kognitiv förmåga och ett positivt synsätt. Du är van vid att ha många olika kontaktytor och goda relationer både internt och externt. Du är empatisk, tydlig och har lätt för att kommunicera. Att administrera, skriva riktlinjer och rutiner är en del av ditt DNA.



Du trivs med att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag i tillväxt med korta beslutsvägar. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och motiveras av andras framgångar. Att du är kommunikativ och social ser vi som självklart.



Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta VD, Uwe Löffler på mejl uwe.loffler@ligula.se eller på telefonnummer +46 (0) 708 11 49 72





Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/310".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ligula Hospitality Group AB (org.nr 556792-6497)

Arbetsplats
Ligula HK, HR och löneavdelningen

Jobbnummer
7439199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ligula Hospitality Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ligula Hospitality Group AB: