Leveranschef/Projektledare till Antenn
Antenn Consulting AB / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Antenn Consulting AB i Stockholm,
Västerås,
Köping,
Norrköping,
Avesta eller i
hela Sverige Antenn hjälper människor till nytt arbete inom eller utanför den egna organisationen. Vi stödjer dem i deras yrkesutveckling genom coachning och metodiskt arbetssätt utvecklat sedan 1991, då Antenn grundades.
Vi arbetar över hela Sverige och vår personal bor och arbetar lokalt vilket gör att de känner arbetsmarknaden väl och kan ge det bästa stödet till deltagarna.
Antenn är Sveriges ledande företag inom omställningsstöd,
outplacement och karriärutveckling. De levererar program till medarbetare, specialister och chefer.
Rollen är delad i ungefär hälften lika delar som leveranschef respektive projektledare.
Som leveranschef ansvarar du för att all leverans av omställningsprogram i region Stockholm efterlevs enligt de kvalitets- och effektivitetskrav som Antenn ställer.
Främst innebär rollen att säkerställa rätt bemanning och att effektiva arbetssätt följs, vilket innebär att bemanna deltagare med rätt coacher, följa upp att de olika leveransstrategierna efterlevs beroende på olika affärer, planering av seminarier och gruppmöten för deltagarna.
Du har personalansvar för ca 7 coacher, vilket kan variera över tid. Du säkerställer leveransen genom kontinuerlig uppföljning av coacherna, följer upp mål och delmål, återrapporterar till kunder samt kontinuerlig uppföljning av KPI:er.
Som projektledare leder du våra kundprojekt för att uppnå maximal kundnöjdhet. Du sätter kunden först och är van att anpassa metoder, arbetssätt och kan driva processer framåt. Du ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder med t.ex. planering, resultatuppföljning, avstämningsmöten mm. Rollen är mycket operativ där det ingår administration såsom månatlig återrapportering, fakturering, hantering av nyanmälda, uppföljning av coacher. I rollen ingår även mycket externa kontakter både med kund och deltagare, kollektivanställda såväl som tjänstemän och chefer. Införsäljning av program mot deltagare är en viktig del i rollen, dessa kan ske både i enskilda samtal samt i större gruppmöten med upp till 40-50 personer.
• Du har akademisk examen.
• Du har erfarenhet av personalansvar för seniora personer.
• Du är noggrann, strukturerad och van att arbeta självständigt.
• Du har kunskap om arbetsmarknaden och rekryteringsprocesser.
• Datorvana och förmåga att hantera Officepaketet är ett krav.
• Erfarenhet av många olika branscher är starkt meriterande.
• Meriterande med erfarenhet från att arbeta i projektform.
Som person är du målinriktad, drivande och har ett positivt förhållningssätt. Du har god självkännedom, inre trygghet och ser möjligheter i alla situationer. Ödmjukhet, förmåga att lyssna, ett strategiskt tänk och en pedagogisk ådra är egenskaper som värderas högt. Du har förmågan att ta tag i det som behöver göras, både enkla och trevliga uppgifter men också sådant som är svårt. Du kan agera med fantasi och kreativa idéer för att möta plötsligt uppkommande hinder. Genom engagemang och hårt arbete når du resultat tillsammans med ditt team. Flexibel och förändringsbenägen är två andra viktiga egenskaper eftersom det svänger snabbt i vår bransch.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Mer information om tjänsten kontakta gärna Talent Manager Parisa Atrchi, tfn 0733- 43 43 14.
Du är välkommen med din ansökan via Proffice hemsida
www.proffice.sePubliceringsdatum2011-02-24Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Föräldravikariat maj 2011 - aug 2012
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan via Proffice hemsida
www.proffice.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAntenn Consulting AB
AdressAntenn Consulting AB
Box 160 57
10321 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-54516760
Jobbnummer 859551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.