Leveransansvarig IT

Landstinget Västernorrland / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Umeå eller i hela Sverige

Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Landstingets kansli har till uppgift att samordna och utveckla landstingets verksamheter. Vi stödjer kärnverksamheternas processer och ger stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och till landstingsdirektören.





Brinner du för kundservice, teknik och kvalitet? Då har Landstinget Västernorrlands IT-avdelning ett spännande uppdrag till dig.

Vi söker en person som ska ansvara för att leda och följa upp IT-tjänsteleveransen och tillhörande kundservice och säkerställa att överenskomna servicenivåer (SLA:er) uppnås.

Vi erbjuder
• samarbeten med kompetenta och härliga kollegor
• en arbetsplats med kunden i fokus
• en hög utvecklingstakt inom IT

Det huvudsakliga innehållet i rollen är att säkerställa att hela kedjan av tjänstebeställning, förändringar, leverans och support utförs enligt upprättade avtal och överenskommelser med verksamheterna och outsourcingpartners.

Här ingår att
• ansvara för en konsekvent och relevant utformning av SLA:er baserat på verksamhetens behov
• följa upp att IT-leveranser sker enligt SLA
• ansvara för relationen mellan IT och leverantörerna i syfte att skapa förståelse för verksamhetsmålen och målen för it-tjänstleveransen och optimera samarbetet med att realisera dessa mål
• möjliggöra en kundservice av hög kvalitet genom ett gott samarbete med t.ex. systemförvaltare och genom daglig ledning och uppföljning av den kundservice som bedrivs
• ansvara för förändringar i IT-miljön och agera Change Manager i CAB
• vara en del av Management beredskap för incidenthantering utanför kontorstid



Du har högkoleutbildning inom IT eller motsvarande och har en gedigen kunskap inom IT-drift och kundservice. Du har erfarenhet av att vara i roller där du är spindeln i nätet och har förmåga att lyfta blicken och ta hänsyn till helheten. Du har god erfarenhet av arbete med avtalshantering utifrån SLA :er med kunder och leverantörer. Du har kunskap och erfarenhet av ITILs ramverk och från arbete med processutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i arbetsledande befattning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra.Du jobbar aktivt med uppföljning och analys av resultat och använder detta i ditt arbete och i de beslutsunderlag du producerar till ledningen. Du har en riskmedvetenhet och du planerar utifrån möjliga konsekvenser. Du har alltid kunden i fokus.

Placeringsort: Örnsköldsvik eller Sundsvall

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-12-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 80:2016:78
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Gyll katarina.gyll@lvn.se 0660-89779

Företag
Landstinget Västernorrland

Adress
Landstinget Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3220248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västernorrland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västernorrland: