Lernia söker en Lönechef
Active Search & Hr Consulting In Europe AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Active Search & Hr Consulting In Europe AB i Gävle,
Uppsala,
Danderyd,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra skillnad för människor och företag, då har du chansen nu!
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning och finns på ett 60-tal orter i Sverige. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft och vi verkar inom områdena: vuxenutbildning, bemanning och rekrytering samt omställning, matchning och karriärväxling.
Vi söker nu en Driven och engagerad Lönechef till Shared Service Center, Gävle
Lernia söker nu en processorienterad, driven och engagerad Lönechef till vårt Shared Service Center (SCC) i Gävle som hanterar drygt 5000 löner per månad. SSC är uppdelad i avdelningarna redovisning, lön, administration och IT. Vi söker dig som har goda kunskaper i operativt lönearbete och god förståelse för hela löneprocessen. Tillsammans med våra lönespecialister kommer du att ansvara för Lernias lönehantering, där du är ytterst ansvarig för att lönehanteringen håller den kvalitet och servicenivå som förväntas. Vidare har du det övergripande ansvaret för lönefunktionen, dess processer och system samt en konsultativ roll i lönefrågor gentemot chefer och medarbetare. Utöver lönehantering ansvarar löneavdelningen även för intäktshanteringen kopplad till vår bemanningsverksamhet.
Din roll
Som Lönechef rapporterar du till chef SSC där du ingår i ledningsgruppen, tjänsten har även en streckad linje till koncernens HR chef centralt. Hos oss får du chansen att vara med på vår förändringsresa där du kommer att vara drivande i flera projekt, varför du är organiserad och strukturerad samtidigt som du är pådrivande och har en förmåga att entusiasmera andra. I din roll kommer du att arbeta aktivt med utveckling och förbättring av lönefunktionen och dess processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och fördela arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen. Teamet består i dagsläget av 10 medarbetare, vilka hanterar drygt 5 000 löner per månad, varav merparten är av Lernia uthyrda konsulter.
Hantera personalfrågor inom lönegruppen, leda gruppmöten, hålla utvecklings- och lönesamtal samt budgetansvar.
Hantera pensioner, förmåns- och försäkringsfrågor. Ansvara för HR-system Aditro och angränsande system inom HR och Lön samt hantera ett flertal kollektivavtal.
God förståelse för personalkostnader och intäkter samt ansvar för KPI och statistik i nära samarbete med Ekonomi.
Arbeta nära koncernens HR-avdelning i frågor som angränsar till HR-funktionen.
På ett utåtriktat sätt verka för förbättrade rutiner och processer inom löneområdet, i samarbete med övriga organisationen.
Upprätta rutiner och processer samt initiera och delta i förändrings- och utvecklingsprojekt gällande lönefunktionen. SSC jobbar processorienterat enligt Lean.
Publiceringsdatum2020-01-20BakgrundVi söker dig med mångårig erfarenhet av operativt lönearbete och en god förståelse för hela löneprocessen. Du kan kombinera professionalism, integritet med personlighet. Vidare ser vi att du är systemintresserad och har god vana av både system och att driva förändringsprocesser. Du har också erfarenhet av ledarskap och har en tydlig förmåga att leda och engagera din omgivning. Som ledare är du kommunikativ, tydlig och prestigelös.
Som person tror vi att du är utvecklingsorienterad och trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig och där ingår självklart viljan att vara serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta och är noggrann, stresstålig och engagerad i ditt arbete. Du är flexibel och kan växla snabbt mellan olika inriktningar inom arbetet. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av ett gemensamt servicecenter inom Lernia. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område, samt mångårig erfarenhet av lönearbete och erfarenhet från ledarskap. Erfarenhet från bemanningsbranschen är meriterande men inget krav.
Våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika. Vi värdesätter varandras olikheter och tar vara på människors skilda kompetenser för att få ännu fler i jobb. Det skapar förutsättningar för alla att lyckas i arbetslivet och gör oss och våra kunder mer innovativa och framgångsrika. När vi och andra växer känner vi stolthet.
Så ansöker duDu är varmt välkommen med din ansökan till ett arbete och kunskapsföretag där du har chans till en karriärutveckling tillsammans med våra övriga entusiastiska medarbetare.
I denna rekrytering har Lernia valt att samarbeta med Active Search. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Researcher Susanne Nilsson på 072-303 15 00 eller skicka en ansökan till
susanne@active-search.seSista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag är 2020-02-15.
Vi intervjuar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka din ansökan omgående. Besök gärna
www.lernia.seAnställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning, heltid, Gävle
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressActive Search & Hr Consulting In Europé AB
Nygatan 41
80311 GÄVLE
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Active Search & Hr Consulting In Europé AB (org.nr 556663-1254)
Nygatan 41 (
visa karta)
803 11 GÄVLE
Arbetsplats Lernia
Jobbnummer 5049581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.