Legal Specialist med affärsförståelse till Stockholm
eWork Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Group AB i Stockholm,
Västerås,
Linköping,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Till vår juridiska avdelning söker vi dig som vill arbeta i en affärsnära och serviceinriktad roll. Du ingår i vårt nordiska team som supporterar alla våra kontor och kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Du rapporterar till Sales & Marketing Director.
Du är viktig för avdelningens framtid och fortsatta tillväxt. Vårt mål är att tillsammans bidra till affären genom professionell rådgivning och hög service. Detta gör vi bland annat genom att stödja säljorganisationen i ramavtalsdiskussioner och stötta verksamheten i andra juridiska frågor som kan dyka upp i kundsammanhang.
Din vardag innehåller bland annat:
•
Granskning av ramavtal
•
Utveckling och förvaltning av våra uppdragsavtal och allmänna villkor
•
Samarbete vid spegling av villkor från kund till avtal med leverantör
•
Intern support/rådgivning i juridiska frågor gällande avtalsrätt
•
Uppdrag som beställare och kontaktperson mot externa partners gällande juridiska tjänster
•
Tätt samarbete med din närmsta kollega, vår andra Legel Specialist
Tillsammans med ett gäng drivna och engagerade kollegor, utspridda i Norden och Polen, kommer du bidra till vår framgång och goda stämning!
Är det dig vi söker?
Först och främst - din motivation och drivkraft är viktigast tillsammans med en personlighet som helt enkelt matchar våra värderingar; professionell, angelägen och uppmärksam!
Du är bekväm med att granska och söka risker i avtal. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du gynnas av denna förmåga i förhandling och rådgivning men också för att skapa samt vårda relationer. Självklart är du ordningssam, flexibel i dina prioriteringar, effektiv och trivs med ett ansvarsfullt arbete i varierande arbetstempo. Du motiveras av att se förbättringsområden och arbeta proaktivt.
Du har ett intresse men framförallt förståelse för affärer och en stark drivkraft och vilja att bidra till företagets framgång.
Du måste behärska svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du även behärskar ytterligare ett nordiskt språk eller polska.
Vi tror att du arbetar i en liknande roll idag och om du har erfarenhet av offentlig upphandling och god kunskap om PuL är det ett extra plus. Du kan ha en jur.kand, paralegalutbildning eller annan motsvarande akademisk utbildning och några års arbetslivserfarenhet. För att klara av arbetet måste du ha mycket god datavana samt kunskap i Word, Excel och PowerPoint.
Tjänsten kan innebära resor i Sverige och i våra nordiska länder samt Polen.
Kom ihåg! Motivation och drivkraft kan kompensera för bristande erfarenhet, men erfarenhet kan aldrig kompensera för bristande motivation eller drivkraft.
Varför Ework Group? Det är här det händer! Vi står aldrig still.
Vi investerar i våra medarbetare, eftersom vi vet att det lönar sig i längden. Tillsammans har vi lyckats bli marknadsledande! Vi trivs i vardagen och jobbar som ett lag - och ger alltid det lilla extra! Vår höga servicegrad gör oss unika på marknaden. Vi brinner för att överträffa förväntningarna, oavsett om det är kunder, konsulter eller kollegor.
Start: September eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Vikariat 8 månader
Placering: På ett av våra kontor i Stockholm/Linköping/Västerås/Malmö eller Göteborg
Kontaktuppgifter: Rekryterare Hibo Faysal,
hibo.faysal@eworkgroup.comI urvalsprocessen använder vi oss av tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-08-09ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEwork Group AB
AdressEwork Group AB
Mäster Samuelsgatan 60
11121 Stockholm
KontorsadressMäster Samuelsgatan 60
Jobbnummer 3633776
Observera att sista ansökningsdag har passerat.