Ledningsassistent

Jerrie AB (IT) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB (IT) i Göteborg, Härryda, Alingsås, Lidköping eller i hela Sverige

Hager Group är ett oberoende familjeägt företag, en av de ledande tillverkarna i världen inom elprodukter och lösningar för elinstallationer. Omsättningen är cirka 1,6 miljarder Euro och företaget är representerat i mer än 80 länder i alla världsdelar och har 11500 anställda.

Företagets framgång är byggd på en ständig ambition att leverera innovativa produkter och lösningar av allra högsta kvalitet genom bidrag från alla kunder, partners och anställda.
Varje lokalt bolag i gruppen agerar självständigt och med frihet att tillfredsställa våra kunder och stödja vår globala framgång. Vårt motto för alla anställda är "att växa tillsammans".

Hager i Sverige har cirka 40 anställda och huvudkontoret finns i Göteborg. Läs mer på www.hager.se

Tjänstebeskrivning

I rollen som ledningsassistent är du ett administrativt stöd till ledningen för Hager som består av VD, försäljningschef, marknadschef, controller, logistikchef och kundsupportchef. Du har en nyckelroll avseende att prioritera, planera och koordinera ledningens åtaganden och kommer i rollen även att stötta den internationella HR-funktionen.

Du ansvarar för att koordinera kort- och långsiktiga åtaganden. I rollen ingår att proaktivt stötta ledningen och bidra med administrativt stöd för att underlätta ledningens arbete. Detta kan inkludera ledningsgruppsadministration, avtalsadministration, få ihop agendor och planering. Framtagning och sammanställning av material inför möten, utformning av presentationer, protokoll och mötesdokumentation ingår också i rollen.

I ditt arbete med HR-relaterade frågor kommer du att följa upp, implementera och hålla ordning på exempelvis anställningsavtal, pensionsavtal, personalhandbok, friskvård, utbildningar m.m.

Tjänstens omfattning är 80%, placerad i Göteborg.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att vara assistent/sekreterare med administrativa arbetsuppgifter på ledningsnivå. Du har några års erfarenhet från den privata tjänste-/servicesektorn samt är en god skribent avseende mötesanteckningar, protokoll och övriga texter. Erfarenhet av arbete med administration kring HR-frågor är ett krav. Rollen ställer krav på mycket goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet och vi förutsätter att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person har du en professionell servicekänsla, är prestigelös, noggrann med en stor inneboende flexibilitet. Med hög integritet och lojalitet blir du en naturlig samarbetspartner i de flesta frågor. Du är proaktiv och lösningsorienterad och skapar med glädje goda relationer internt och externt.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 10 januari. Skicka gärna din ansökan snarast för vi gör urval och intervjuer löpande. Om du har frågor, kontakta Maria Hörnestam på Jerrie, 076-338 76 46.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2015-12-18

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB (IT)

Adress
Jerrie AB (IT)
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2584715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB (IT)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB (IT):